شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران به رقم بی‌سابقه بیش از ۸ هزار نفر رسید

 

وزارت بهداشت ایران روز پنجشنبه اعلام کرد شمار مبتلایان جدید به کرونا در شبانه‌روز اخیر هشت هزار و ۲۹۳ نفر بود که بالاترین رقم از زمان شیوع کرونا در ایران محسوب می‌شود. همزمان شمار دیگری از مقام‌های بیمارستانی از پر شدن ظرفیت تخت‌ها خبر می‌دهند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، گفت با مبتلا شدن این افراد، شمار مجموع مبتلایان از ابتدا تاکنون نزدیک به ۵۹۷ هزار نفر بوده است.

همچنین به گفته این مقام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز اخیر ۳۹۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که مجموع فوتی‌ها را طبق آمار رسمی به ۳۴ هزار و ۱۱۳ نفر رساند.

یک روز پیشتر، چهارشنبه، تعداد جان‌باختگان شبانه‌روز اخیر ۴۱۵ نفر اعلام شد که بالاترین رقم از ابتدای شیوع کرونا در ایران بود.

تعداد جدید، ۳۹۹ نفر، نیز با اینکه نسبت به روز قبل ۱۶ نفر کمتر است اما حدود هشت برابر آمار برخی از روزهای اردیبهشت‌ماه است.

علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران، گفت که ‌در روز چهارشنبه  ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر با علائم کرونا و شبه کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۸۹۰ نفر بستری شدند و  ۱۸۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

از سوی دیگر کشمکش‌ها بر سر آمار کرونا در ایران ادامه دارد.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، گفته است آمار این شورا از آمار وزارت بهداشت دقیق‌تر است.

با این حال مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، به پایگاه خبری «مدارا» گفت: «آماری که شورای شهر اعلام می‌کند بر اساس آماری است که بهشت زهرا به آنها اعلام می‌کند، اما وزارت بهداشت بر اساس قانون سازمان بهداشت جهانی، آن دسته از افرادی که تست کرونای مثبت دارند را اعلام می کند.»

پیش از این ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، اعلام کرده بود که آمار واقعی جان‌باختگان کرونا بین ۱/۵ تا ۲/۲ برابر آمار رسمی وزارت بهداشت است.

مسعود مردانی، عضو ستاد مقابله با کرونا، نیز گفته است آمار واقعی جان‌باختگان دو و نیم برابر آمار دولتی است. 

مردانی روز پنجشنبه نیز در مصاحبه با کانال تلگرامی «امتداد» گفت که ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های اختصاص کرونا تکمیل است.

مقامات پزشکی برخی از استان‌های ایران نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از پر بودن همه تخت‌های مربوط به بیماران مبتلا به کرونا خبر دادند.

در همین حال پرویز یزدان‌پناه، رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، از وضعیت بحرانی بویراحمد و پر شدن تخت‌های بیمارستان «شهید جلیل» این شهر خبر داد.

او گفت که ۱۸۵ تخت ظرفیت این بیمارستان به عنوان بیمارستان بیماران مبتلا کرونا پر شده است.

در هفته‌های گذشته در استان‌های ایران محدودیت‌هایی اعلام شده بود. مقامات تعدادی از استان‌های ایران، از جمله آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری و البرز، اعلام کردند که این محدودیت‌ها برای پنجمین هفته متوالی تمدید شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More