شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شمار قربانیان سیل شیراز به ۱۹ تن افزایش یافت

 

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، اعلام کرد که شمار قربانیان سیل در شیراز به ۱۹ تن افزایش یافت. ۹۴ تن دیگر نیز در جریان سیل صبح دوشنبه در شیراز مصدوم شده‌اند.

خبرگزاری فارس به نقل از وزیر بهداشت در نشست اضطراری دوشنبه‌شب ستاد بحران استانداری فارس نوشت که ۲۰ تن از مصدومان سیل شیراز نیز تا کنون از بیمارستان‌های شهر مرخص شده‌اند.

در بحبوحه وخامت آسیب‌های ناشی از جاری شدن سیل در استان‌های شمالی ایران، بارش‌های سنگین، استان‌های جنوبی و غربی را با خطر مواجه کرده است.

سیل از صبح دوشنبه ‌به شهر شیراز رسید و در محدوده دروازه قرآن به واژگونی بیش از ۲۰۰ خودرو منجر شد. گزارش‌های دریافتی همچنین حکایت از آب گرفتگی بسیاری از معابر، بازارها و محله‌ها دارد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان روز دوشنبه پنجم فروردین اعلام کرد، بر اثر بارش‌های سیل‌آسا یک زن  در یکی از روستاهای شهرستان کوهدشت واقع در این استان جان خود را از دست داد.

غلامرضا آقامیرزایی مرگ این زن جوان را در روستای سرسنگر ناشی از تخریب ساختمان طویله‌ای که او برای نجات گوسفندانشان رفته بود اعلام کرد.

بارش شدید باران از عصر روز یکشنبه  در لرستان آغاز شده و پیش‌بینی‌ها حاکی از تداوم بارش تا بعدازظهر روز سه شنبه برای همه نقاط استان است. هشدارهایی درباره سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها به ساکنین داده شده است.

همچنین در شهرستان پل‌دختر در این استان، بارش شدید باران منجر به ریزش کوه در چندین نقطه و به زیر آب رفتن جاده‌ها و پل‌های این شهرستان و قطع ارتباط با ۲۰ روستا شد.

به گفته مقام‌های محلی، به دلیل شدت بارش‌ها و سیلابی بودن منطقه، جاده پلدخت-خرم آباد در روستای «گل گل»، مسدود شده است و با زیر آب رفتن پل افرینه جاده ترانزیتی کاملا مسدود است.

 

 

همچنین با طغیان رودخانه خرم‌رود واقع در مرکز لرستان از مردم خواسته شده برای جلوگیری از وقوع هر نوع حادثه منازل خود را تخلیه کنند.

همچنین پل‌های موقت روی رودخانه خرم‌رود به منظور جلوگیری از شدت یافتن سیلاب و جریان آب تخریب شده‌اند.

در استان چهارمحال و بختیاری نیز، بارش باران از دوشنبه موجب آب گرفتگی معابر در شهرهای این استان شده است. شدت بارش به نحوی است که آب از جوی‌های آب سرازیر و در خیابان‌ها جاری شده است.

رضا ظاهری، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان، گفت: «پیش‌بینی وقوع بارش‌های شدید باران در کنار آب شدن برف‌های انباشته شده در ارتفاعات احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل را افزایش داده است.»

او از آماده‌باش ۱۱۰ نیروی امدادی هلال احمر در این استان خبر داد.

با افزایش هشدارها نسبت به وقوع سیلاب در حداقل ۱۰ استان ایران، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور، در گفتگوی تلفنی با استانداران کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و خوزستان بر آمادگی لازم برای مقابله با احتمال وقوع سیل تأکید کرد.

جهانگیری با اشاره به پیش بینی‌ بارش برف و باران در استان‌های نیمه غرب و جنوب غربی ایران و احتمال وقوع سیل و آب گرفتگی در این مناطق، «ضرورت تدارک تمهیدات لازم برای مقابله با بحران» را یادآور شد.

بحران کم‌سابقه سیل در استان‌های گلستان و مازندران واقع در شمال ایران هم‌زمان با شروع تعطیلات سال نو و گسیل جمعیت ایران به مناطق شمالی آغاز شد. میزان آب‌گرفتگی منازل و خسارات به حدی بود که ستاد کل نیروهای مسلح وارد عمل شد و از نیروهای تحت فرمان خواست به مهار بحران کمک کنند.

با وجود اعلام نهادهای رسمی مبنی بر پایان یافتن خطر سیل در مناطق شمالی، تصاویر و فیلم‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از وخامت اوضاع حکایت دارد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More