شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شعار معترضان در تهران علیه خامنه‌ای؛ استانداری می‌گوید دلیل اعتراض قطع برق بود

با گذشت نزدیک به دو هفته از آغاز اعتراضات مردمی در خوزستان و سپس گسترش آن به دیگر شهرها، موج این اعتراض‌ها روز دوشنبه چهارم مرداد به تهران رسید.

بر اساس گزارش‌ها، تصاویر و ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، صدها معترض روز دوشنبه  در حوالی خیابان جمهوری تجمع کردند.

در برخی گزارش‌ها آمده که هسته اولیه اعتراضات در تهران، حد فاصل خيابان ۳۰ تیر و میدان بهارستان شکل گرفته بود.

«‌خامنه‌ای حیا کن مملکتو رها کن»، «‌نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «مرگ بر دیکتاتور» و «‌توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم‌ بشه» از جمله شعارهایی بود که در اعتراض‌های تهران سرداده شده است.

در این حال، انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران، اعتراض‌ها را به «مصرف بی‌قاعده و عدم پرداخت هزینه برق» مربوط کرد و گفت: «برق که قطع شد گروه دیگری نیز که به دنبال مسائل خاص خود بودند اعتراضاتی داشتند.»

او گفت نیروهای امنیتی درصدد شناسایی معترضانی برآمده که اعتراض‌های ضدحکومتی انجام دادند. 

اظهارات او با واکنش‌های زیادی میان کاربران رسانه‌های اجتماعی روبرو شده که می‌گویند مقام‌های حکومت ایران در صدد پاک کردن صورت مساله یعنی خشم و نار

پیشتر نیز با آغاز اعتراضات خوزستان به بی‌آبی، گروهی از فعالان مدنی عصر سه‌شنبه ۲۹ تیرماه با برگزاری تجمعی مقابل وزارت کشور ضمن حمایت از این اعتراض‌ها، سرکوب معترضان را محکوم کردند.

نیروهای امنیتی برخی از شرکت‌کنندگان در این تجمع از جمله نرگس محمدی، آرش صادقی، رسول بداقی، آرش کیخسروی و جعفر عظیم‌زاده، روح‌الله مردانی، بهزاد همایونی و پوران ناظمی و حمید آصفی را برای چند ساعت بازداشت کردند.

کمی قبل از این تجمع، تعدادی از مسافران در ایستگاه مترو صادقیه تهران، به طور خودجوش فریاد «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» سر دادند.

سر دادن شعار ضد جمهوری اسلامی و ضد علی خامنه‌ای در تهران، بازتاب بسیاری در شبکه‌های اجتماعی داشت.

نیروهای امنیتی با حضور پرشمار در خیابان‌های شهرهای مختلف، کشتن دست‌کم ۹ نفر، قطع اینترنت و همچنین بازداشت‌های گسترده، در صدد سرکوب اعتراض‌ها هستند.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More