شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شرایط «کاملا بحرانی» در تهران؛ عضو شورای شهر: ۱۵ هزار قبر ذخیره داریم

 

هم‌زمان با سخنان علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران، درباره «وضعیت کاملا بحرانی» این شهر، یک عضو شورای شهر تهران خبر داد که متوسط روزانه جان‌باختگان در این شهر به ۹۰ نفر رسیده است.

ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران، اعلام کرد که تاکنون ۱۲ هزار نفر در این شهر به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. او افزود که از زمان آغاز موج سوم کرونا متوسط روزانه جان‌باختگان در تهران به ۹۰ نفر  رسیده است.

خدا کرمی متوسط تعداد افراد جان‌باخته در روز بر اثر کرونا در تهران در هفته دوم شهریور را ۴۵ نفر اعلام کرده بود.

به این ترتیب تعداد افراد جان‌باخته در تهران در مهرماه نسبت به شهریورماه دو برابر شده است.

آماری که این عضو شورای شهر درباره جان‌باختگان کرونا در تهران اعلام کرده است حدود نصف آمار رسمی جان‌باختگان کل کشور است. 

پیش از این رییس و اعضای شورای شهر تهران و برخی از نمایندگان مجلس نسبت به پنهانکاری دولت در اعلام آمار واقعی جان‌باختگان کرونا اعتراض کرده بودند.

 

عضو شورای شهر: قبر ذخیره داریم

در همین حال رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران گفت که این شهر «در وضعیت کاملا بحرانی و پرخطر قرار دارد».

زالی خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران جدید بستری در بیمارستان‌های تهران به ۸۰۰ نفر افزایش یافته  و ۱۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

 

 

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، هم به خبرگزاری فارس گفت: «۱۵ هزار قبر ذخیره برای مواقع بحران وجود دارد، هر زمان که پر شود دوباره جایگزین می‌کنیم و مشکلی وجود ندارد.»

آمار جان‌باختگان کرونا از هفته گذشته بار دیگر افزایش یافته و به حدود چهار برابر آمار رسمی اردیبهشت‌ماه رسیده است.

در روز جمعه وزارت بهداشت اعلام کرد که ۲۰۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روز شنبه اعلام کرد که با جان‌باختن ۱۷۲ بیمار دیگر، تعداد جان‌باختگان کرونا به ۲۵ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.

هم‌زمان، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا هشدار داد  آمار جان‌باختگان کرونا می‌تواند به روزی ۵۰۰ نفر هم برسد.

 

 

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، نیز اعلام کرد که در برخی شهرها انفجار کرونایی رخ داده است و موارد جدید بستری چند برابر شده است. به گفته حریرچی، بستری روزانه در قم به چندین برابر رسیده است.

 

مقام وزارت بهداشت: سفرها و عزاداری محرم باعث موج سوم کرونا شده است

علی‌اکبر حق‌دوست، معاون آموزشی وزیر بهداشت، مسافرت‌های شهریورماه و مراسم محرم را از دلایل عمده اوج‌گیری دوباره کرونا در ایران عنوان کرد.

در همین حال معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز گفت که دو یا سه هفته اخیر به واسطه بازگشایی مدارس، افزایش سفرها و تجمعات روند ابتلا به بیماری افزایش یافته است. 

محسن فرهادی  گفت که ۴۹ هزار واحد خدماتی و صنعتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند به قوه قضاییه معرفی شده و بیش از ۱۷ هزار واحد نیز به طور موقت پلمب شده‌اند.

روز شنبه رییس‌جمهوری ایران اعلام کرد که قرار است کمیته امنیتی ستاد مقابله با کرونا نیز مقرراتی را برای برخورد با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تهیه کند.

حسن روحانی گفت که دولت «ابزار کافی» برای شناسایی و برخورد با افرادی که ماسک نمی‌زنند در اختیار دارد. 

روحانی همچنین گفت که براساس مصوبه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا استانداری‌ها می‌توانند بار دیگر محدودیت یک‌هفته‌ای اعلام کنند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More