شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شاکی پرونده سعید طوسی: دادستان تبرئه طوسی را خلاف شرع دانست اما رئیسی هیچ کاری نکرد

 

یکی از شاکیان پرونده سعید طوسی، قاری نزدیک به دفتر علی خامنه‌ای، اعلام کرد که ابراهیم رئیسی توصیه دادستان کل کشور برای رسیدگی دوباره به این پرونده را نادیده گرفت و در این باره «هیچ کاری» نکرد.

این شاکی پرونده در نامه‌اش که روز پنجشنبه ۲۷ خرداد در وب‌سایت «انصاف نیوز» منتشر شد، با اشاره به مداخله‌های فراوان غلامحسین اسماعیلی در این پرونده نوشته است: «ما توقع داشتیم با آقای غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا برخورد جدی می‌کردید که چرا پرونده را که مُعدّ صدور رای ... بود از شعبه گرفته و دادرسی را به مدت دو سال بدون جهت و به صورت غیرقانونی به نفع متهم متوقف کرده و موجب اطاله دادرسی شده است.»

بر اساس این نامه، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، هفتم خرداد ۹۸ در نامه‌ای به رئیسی رای دادگاه تجدید نظر مبنی بر تبرئه سعید طوسی را «خلاف شرع بیّن» تشخیص داده و خواستار رسیدگی دوباره به این پرونده شده است.

بر اساس این گزارش، با این حال رییس قوه قضاییه در این باره اقدامی انجام نداده و پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال نکرده است.

این شاکی سعید طوسی نوشت که رئیسی برای اجرای عدالت در این پرونده «هیچ کاری» انجام نداده است.

محمد گندم‌نژاد طوسی، مشهور به سعید طوسی، از قاریان مورد علاقه علی خامنه ای، ۱۰ سال پیش به «تعرض و سوء استفاده جنسی» به کودکان تحت آموزش خود متهم شد و مدارک و مستنداتی از این آزارها نیز در پنج سال گذشته منتشر شده است.

با این حال بهمن‌ماه ۹۶ محمود صادقی، نماینده وقت تهران در مجلس، از تبرئه سعید طوسی خبر داد و  در توییتی نوشت که «شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران، بدون امضای رئیس دادگاه» حکم اولیه چهار سال حبس را نقض و او را تبرئه کرده است.

صادقی تاکید کرده بود که اسناد پرونده «حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است».

به گزارش انصاف نیوز، شاکی پرونده سعید طوسی همچنین در نامه‌اش نوشته است که غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی فعلی قوه قضاییه، زمانی که رییس کل دادگستری استان تهران بوده پرونده را از دادگاه تجدید نظر گرفت و به مدت دو سال رسیدگی به آن را «به نفع متهم» متوقف کرد.

بر اساس این گزارش، اسماعیلی پس از پیگیری موضوع توسط نمایندگان مجلس، پرونده را «به دو مستشار عاریتی از شعب دیگر» محول کرد «تا حکم تبرئه متهم را صادر کنند.»

این وکیل پرونده شاکی سعید طوسی نوشت: «با این حساب نه تنها پرونده آقای سعید طوسی را عادلانه مورد بررسی قرار ندادید بلکه به متخلف مسئولیت هم دادید.»

او نوشت که این پرونده «محک خیلی خوبی» برای بررسی سخنان رئیسی در مناظره ها است.

پیش از این نیز یکی از افرادی که از سعید طوسی به اتهام تعرض و سوء استفاده جنسی شکایت کرده، غلامحسین اسماعیلی را به اعمال نفوذ برای تبرئه طوسی متهم کرده بود.

او گفته بود که علاوه بر صدور حکم تبرئه سعید طوسی، شاکیان این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

پرونده این اتهام از سال ۱۳۹۰ پس از شکایت چند نفر از قاریان جوان باز شد و در سال ۱۳۹۵ در رسانه ها علنی شد.

سعید طوسی متهم به رابطه جنسی و تجاوز به ۱۰ تا ۱۹ پسر نوجوانی شده است که نزد او قرائت قرآن می‌آموخته‌اند. این جوانان طوسی را متهم کردند که آنان را آزار جنسی داده است.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More