شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سیل در ۱۹ استان ایران؛ ۱۲ کشته و ۲۱ مصدوم

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ایران اعلام کرد سیل در ۱۱ استان این کشور، دست‌کم ۱۲ کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشته است.

خالدی روز سه‌شنبه پنجم فروردین ضمن بیان این آمار گفت دو نفر دیگر در پی وقوع سیل مفقود شده‌اند.

مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات هم گفته طی سه روز گذشته به ۹ هزار نفر در ۱۹ استان سیل‌زه کمک‌رسانی شده است.

جمشید سارانی، سرپرست فرمانداری شهرستان «دشتیاری» سیستان و بلوچستان هم گفته سیل ۴۰ روستای این شهرستان را محاصره کرده است.

سیلاب همچنین راه ۹۱ روستا در تفتان و میرجاوه را مسدود کرده است.

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم اعلام کرده سیل بیشترین خسارت را به محورهای استان‌های کرمان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان وارد کرده است.

اکبری گفته در جنوب استان کرمان ۱۳۰ روستا تحت محاصره آب قرار گرفته‌‌اند و «باید صبر کرد تا آب فروکش کند و ادوات راهداری امکان فعالیت داشته باشند.»

سعید برخوری، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم اعلام کرده سیلاب پنج هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزان این منطقه وارد کرده است. 

رضا اردکانیان، وزیر نیرو هم خبر داده در پی جاری شدن سیل، تعدادی از روستا‌های استان‌های فارس، کرمان و بوشهر با قطعی آب و برق مواجه شده‌اند.

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور هم گفته «سیلاب  خسارت‌های زیادی در روستاها و بعضی از شهرها ایجاد کرده است.»

در همین حال به گفته فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سیل به آثار تاریخی و محوطه‌های باستانی جنوب استان کرمان خسارت وارد کرده است.

هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان، خراسان جنوبی و رضوی، مازندران، سمنان و کرمان از جمله استان‌هایی هستند که درگیر سیل شده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More