شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سیل در گیلان؛ نماینده تالش: استاندار جواب تلفنش را نمی‌دهد

 

با ادامه سیل در مناطق استان گیلان، مقام‌های این استان از مسدود شدن مسیر دسترسی به بسیاری از روستاها و قطع آب، برق و گاز خانوارها در تالش خبر می‌دهند؛ همزمان نماینده تالش از در دسترس نبودن استاندار انتقاد کرد.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران گیلان،‌ یکشنبه ۳۰ شهریور به خبرگزاری ایسنا گفت در حال حاضر همه چهار بخش شهرستان تالش درگیر سیل شده و آب وارد بسیاری از خانه‌های روستایی شده و مسیر دسترسی بسیاری از روستاها هم مسدود است.

مدیرعامل هلال احمر استان گیلان نیز از تخریب هشت خانه مسکونی و اب‌گرفتگی شمار دیگری از منازل خبر داده است؛ به گفته سیاوش غلامی، به۱۷۵سیل‌زده کمک‌رسانی شده است.

حسن محمدیاری، نماینده تالش، نیز می‌گوید میزان خسارت‌ها در این شهرستان «زیاد» ارزیابی می‌شود.

تصاویری از تخریب خیابان‌ها و پل عابر پیاده تالش در توییتر منتشر شده است.

حسن محمدیاری همچنین از عدم پاسخگویی ارسلان زارع، استاندار این استان، انتقاد کرد و گفت: «در رابطه با وقوع سیل در شهرستان تالش بارها با استاندار گیلان تماس گرفته شد،‌ اما او پاسخگو نبوده و پیوسته محافظان استاندار پاسخ می‌دهند.»

همزمان معاون فرماندار تالش در زمینه خسارت‌های این شهرستان گفت: «محور اسالم به خلخال، مسیر روستایی کیش دیبی به مریان و ۳۳ پل شهر تالش بر اثر جریان سیلاب و آبگرفتگی به طور موقت بسته شده است.»

مدیرکل مدیریت بحران اشاره کرده که محور اسالم به خلخال دچار رانش هم شده است.

خبرگزاری فارس در گزارشی در همین زمینه نوشته بارش باران موجب شد تاسیسات آب،‌ برق،‌ گاز و راه دسترسی هفت خانوار در روستای سیاه‌بیل شهرستان رضوانشهر نیز قطع شوند.

بنا به گفته مدیرکل مدیریت بحران، علاوه بر تالش گزارش «وضعیت بحرانی» از نقاط دیگر استان هم از سوی بخشداران و فرمانداران دریافت شده است.

مرادی عمده خسارت‌های وارده را ناشی از «عدم انجام اقدامات حوزه آبخیزداری» عنوان کرد. او «تجاوز به حریم رودخانه ها» و «ساخت و ساز در بستر رودخانه و آبراهه ها» را نیز از عوامل تشدید تخریب سیل عنوان کرد.

 از سوی دیگر، نماینده تالش به «استاندارد نبودن سازه‌های عمرانی» به عنوان عامل دیگر تخریب سیل اشاره کرد.

محمدیاری همچنین اضافه کرد با وجود وقوع سیل در چند هفته اخیر «به هیچ وجه» خسارت‌های اخیر جبران نشده و اعتبارات آن از سوی دولت اختصاص نیافته است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More