شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سپاه پاسداران مواضع احزاب کرد در اقلیم کردستان عراق را بمباران کرد

رسانه‌های محلی، از جمله تلویزیون روداو و وب‌سایت هه‌نگاو، گزارش داده‌اند که جنگنده‌های ایران مقر احزاب کرد در ارتفاعات اقلیم کردستان عراق را بمباران کرده و توپخانه‌های سپاه پاسداران نیز آنجا را گلوله‌باران کردند.

بر اساس این گزارش‌ها، چندین جنگنده جمهوری اسلامی بامداد پنجشنبه ۱۸ شهریور مواضع احزاب کرد در ارتفاعات  آلانه، بربزین، هلگورد و حاجی عمران در استان اربیل را هدف قرار دادند.

به گزارش هه‌نگاو، پس از بمباران این ارتفاعات، توپخانه‌های سپاه پاسداران نیز با گلوله‌باران این مناطق را هدف گرفتند.

حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا)، حزب دمکرات کردستان (حدک)، کومله کردستان ایران و کومله زحمتکشان کردستان احزابی‌اند که از سال ۲۰۱۶ بخشی از نیروهای خود را به ارتفاعات مرزی بین اقلیم کردستان عراق و پیرانشهر و اشنویه مستقر کرده‌اند.

هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی در این حملات منتشر نشده و مقام‌های جمهوری اسلامی نیز واکنشی رسمی نشان نداده‌اند.

این حملات سه روز پس از تهدید احزاب مسلح کرد توسط سپاه پاسداران انجام شده است.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، روز ۱۵ شهریور با اشاره به حضور احزاب مسلح کرد در اقلیم کردستان عراق گفته بود که «ادامه این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست» و «پاسخ لازم» را به این گروه‌ها خواهیم داد.

روز چهارشنبه کنگره ملیت‌های ایران فدرال، شورای دموکراسی‌خواهان ایران و همبستگی برای آزادی و برابری در ایران، با صدور بیانیەای تهدیدات فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران را محکوم کردند.

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در عراق، نیز اعلام کرد که این کشور اجازه نخواهد داد که هیچ‌کس امنیتش را تهدید کند.

نیروهای جمهوری اسلامی در سالیان اخیر بارها مواضع احزاب کرد در اقلیم کردستان عراق را توپ‌باران کرده‌اند.

از جمله، حزب دمکرات کردستان ایران به رهبری مصطفی هجری مهرماه ۹۷ از حمله پهپادی به نیروهای این حزب در «کوهستان کودو» خبر داد و شهریور همان سال نیز در حملات موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب دمکرات کردستان به رهبری مصطفی مولودی ۱۴ نفر کشته و دست‌کم ۴۰ نفر مجروح شدند.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More