شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سومین شب اعتراضات مردم شهرهای مختلف خوزستان: شمار کشته‌شدگان اعتراض به بی‌آبی به دو نفر رسید

در سومین شب اعتراضات مردم خوزستان به بی‌آبی و با وجود استقرار گسترده یگان ویژه و نیروهای امنیتی، مردم شهرهای سوسنگرد، شوش، هویزه، حمیدآباد، عبدالخان و شهرهای مختلف این استان، در اعتراض به بی‌آبی به خیابان آمده و تظاهرات کردند. تاکنون منابع مستقل کشته شدن دو جوان معترض به نام‌های مصطفی نعیماوی و قاسم خضیری را با شلیک نیروهای امنیتی تایید کرده‌اند.

همزمان با سومین شب اعتراضات در شهرهای خوزستان، گزارش‌ها حاکی از آن است که دسترسی کاربران به اینترنت در بیشتر مناطق این استان دچار اختلال شده است.

در شهر اهواز سرعت اینترنت به شدت کاهش یافته و در برخی مناطق از شهرهای سوسنگرد، شادگان، شوش و حمیدیه قطعی اینترنت و اختلال در شبکه تلفن همراه گزارش شده است.

مردم سوسنگرد در سومین شب اعتراضات به بی‌آبی پس از تظاهرات در خیابان‌های این شهر، مقابل فرمانداری در میدان اتحاد سوسنگرد تجمع کردند.

به گفته منابع محلی، شماری از معترضان که شامگاه شنبه مقابل دفتر قاسم ساعدی، نماینده دشت‌ آزادگان و هویزه، در سوسنگرد تجمع کرده بودند در حمله نیروهای بسیج و یگان ویژه نیروی انتظامی مجروح شدند.

مردم معترض سوسنگرد همچنین در سومین شب اعتراضات خود، جاده سوسنگرد‌اهواز را برای ساعاتی مسدود کردند.

در شهر شوش نیز مردم معترض پس از تظاهرات در خیابان‌های این شهر، مقابل فرمانداری تجمع کردند. در جریان تجمع معترضان مقابل فرمانداری، نیروهای امنیتی به سوی محل تجمع مردم معترض تیراندازی کردند.

به گفته منابع محلی پس از شلیک نیروهای امنیتی، به سوی مردم معترض مقابل فرماندری این شهر، معترضان نیز یک خودروی نیروهای بسیج را آتش زدند.

مردم حمیدآباد نیز شنبه شب در سومین شب اعتراضات شهرهای خوزستان به بی‌آبی، پل جاده اصلی شوش‌دزفول را بستند.

علاوه بر این، در عبدالخان نیز مردم معترض شنبه شب جاده ورودی اهواز به شوش را بستند. در ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد صدای شلیک نیروهای امنیتی که درصدد مقابله با مردم معترض در عبدالخان بودند، شنیده می‌شود ولی تاکنون منابع محلی مجروح شدن معترضان را گزارش نکرده‌اند.

اعزام گسترده یگان‌های ویژه به خوزستان: کشته شدن دو جوان معترض

با ادامه اعتراضات بی‌بی‌آبی در شهرهای مختلف خوزستان، منابع محلی از اعزام گسترده نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی با ده‌ها خودرو به اهواز و دیگر شهرهای خوزستان خبر دادند.

بنابر این گزارش‌ها،  بخش عمده‌ای از این نیروها، از «یگان ویژه نیروی انتظامی در استان‌های همجوار از جمله لرستان تامین شده» و روز شنبه با ده‌ها خودرو برای مقابله با اعتراضات مردم خوزستان به بی‌آبی، به شهرهای این استان منتقل شده‌اند.

این نیروها، اضافه بر نیروهای یگان‌های ویژه و بسیج خود استان خوزستان است که از دومین شب اعتراضات، جمعه شب، در موارد متعددی اقدام به شلیک گلوله و گاز اشک‌آور به سوی معترضان کرده‌اند و تاکنون دو نفر از جوانان معترض در جریان سرکوب اعتراضات کشته شده‌اند.

مصطفی نعیماوی جوان ۳۰ ساله اهل شادگان جمعه شب در جریان اعتراض‌ها به بی‌آبی در این شهر با شلیک گلوله کشته شد. بر اساس گزارش‌های مستقل، نعیماوی با شلیک نیروهای امنیتی جان باخته اما فرمانداری شادگان مسئولیت کشتن او را ناشی از تیر هوایی «اغتشاش‌گران»  عنوان کرد.

قاسم خضیری (ناصری) یکی دیگر از جوانان معترض نیز جمعه‌شب در منطقه کانتکس اهواز با شلیک نیروهای امنیتی مجروح شد و روز شنبه جان‌باخت.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی است که دسترسی کاربران به اینترنت در بیشتر مناطق استان خوزستان دچار اختلال شده است. در شهر اهواز سرعت اینترنت به شدت کاهش یافته و در برخی مناطق از شهرهای سوسنگرد، شادگان، شوش و حمیدیه قطعی اینترنت و اختلال در شبکه تلفن همراه گزارش شده است.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More