شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سهمیه‌بندی بنزین آغاز شد:سهمیه لیتری۱۵۰۰، آزاد ۳۰۰۰ تومان

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از اجرای دوباره سهمیه‌بندی بنزین و گازوئیل از نخستین ساعت بامداد جمعه بیست و چهارم آبان خبر داد و اعلام کرد: «از این پس قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و نرخ هر لیتر بنزین آزاد ۳ هزار تومان است.

قیمت بنزین قبل از اجرای سهمیه‌بندی لیتری ۱۰۰۰ تومان بود و اطلاعیه شرکت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می‌دهد که با تصویب سران سه قوه قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌بندی شده ۵۰ درصد افزایش یافته است و قیمت بنزین آزاد نیز با افزایش ۲۰۰ درصدی به ۳ هزار تومان رسیده و سه برابر شده است.

در این اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران آمده است: «به اطلاع عموم هموطنان می‌رساند که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، از ساعت صفر روز ۲۴ ماه آبان سهمیه‌بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین‌سوز» اجرا می‌شود.

میزان سهمیه انواع خودروها براساس این اطلاعیه برای خودروهای سواری ۶۰ لیتر، برای تاکسی‌های بنزینی ۲۰۰ لیتر، تاکسی‌های دوگانه‌سوز ۲۰۰ لیتر و موتورسیکلت ۲۵ لیتر در ماه است.

همچنین قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود و قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است که سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است و استفاده از سهمیه سوخت صرفا با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی میسر است.

 نرخ CNG‌ بدون تغییر خواهد بود و  قیمت نفت گاز با کارت سوخت جایگاه‌دار بدون تغییرخواهد بود.

در این اطلاعیه تاکید شده است که «به خودروهای همه دستگاه‌های اجرایی دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، سهمیه بنزین تعلق نمی‌گیرد و این خودروها باید با قیمت هر لیتر ۳۰۰۰ تومان نسبت به دریافت بنزین اقدام کنند.»

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین اعلام کرد: «برای مسافربرهای بر پایه اینترنت مشروط برآن که نرخ های خود را از مقادیر مصوب، به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت و برای تامین سوخت خودروهای مسافر برخطی و بین‌شهری، آژانس‌های مسافربری و آموزشگاه‌های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذ شده که متعاقبا اعلام خواهد شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More