شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سند ارسالی به ایران اینترنشنال؛ افشای هویت رییس یک تیم سایبری سپاه پاسداران

 گروه هکری لب‌دوختگان که درباره فعالیت‌های سایبری سپاه پاسداران افشاگری می‌کند، از طریق سامانه‌ سوت بزن ایران اینترنشنال هویت رییس یک تیم سایبری سپاه را افشا کرده است.

اسناد ارسالی، هویت رضا سالاروند را به عنوان رییس یک تیم هکری به نام «‌تیم اطلاعاتی ۱۳» را افشا می‌کند که زیر مجموعه ‌«‌گروه شهید کاوه» قرار دارد و وابسته به فرماندهی سایبری سپاه پاسداران است. 

هدف این گروه تهیه بانک اطلاعاتی از اهدافی مانند کشتی‌های باری، پمپ‌ بنزین‌ها و مراکز کنترل تبادلات دریایی در آمریکا و سایر نقاط با هدف حمله سایبری به آنهاست. 

سند ارسالی گروه لب‌دوختگان به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد که سالاروند رییس «‌تیم اطلاعاتی ۱۳» متولد ۱۳ اسفند ۱۳۶۹ و فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات در واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد است. تصویر پایان نامه‌ حاکی است که او در سال ۱۳۹۶ تحصیل خود را با معدل ۱۳ به پایان رسانده است.

ایران اینترنشنال با چندین متخصص حوزه امنیت سایبری اطلاعات دریافتی درباره هویت سالاروند به عنوان رییس «‌تیم اطلاعاتی ۱۳»  را بررسی و صحت آن را تایید کرده است.

شبکه اسکای نیوز چهارم مرداد ماه امسال فعالیت‌های سایبری «‌گروه شهید کاوه» را با استناد به محتوای «‌خیلی محرمانه» یک جزوه ۵۷ صفحه‌ای افشا کرده است.

جزوه افشا شده از سوی اسکای نیوز شامل تحقیقاتی در این زمینه بود که چگونه می‌توان با حمله سایبری یک کشتی باری را غرق کرد یا چطور می‌توان یک پمپ سوخت را در یک ایستگاه سوخت‌رسانی منفجر کرد.

گروه لب‌دوختگان روز یکشنبه ۳۱ مرداد در کانال تلگرامش نوشته که هدف واحد «‌شهید کاوه» و اعضای «‌تیم اطلاعاتی ۱۳»، فعالیت‌های «‌تروریستی» و ضربه زدن به «‌شهروندان بی‌گناه کشورهاست.» آنها با انتشار تصاویر منزل سالاروند از اعضای «‌تیم اطلاعاتی ۱۳» خواسته‌اند که «‌تا دیر نشده» استعفا بدهند. 

 

افزایش فعالیت‌های سایبری سپاه پاسداران

فعالیت سایبری سپاه پاسداران طی سال‌های اخیر به ویژه علیه اهدافی در اسرائیل و آمریکا به طور مداوم افزایش یافته است.

روزنامه یدیعوت اخرونوت روز جمعه ۲۹ مرداد به نقل از مقامات اطلاعاتی ارتش اسراییل نوشته بود که سپاه پاسداران چند بار از رهبر حکومت اسلامی ایران خواهان واکنش نظامی به اسرائیل شده‌اند اما خامنه‌ای این اجازه را به آنها نداد و تنها گزینه حمله سایبری به تاسیسات اسرائیل را توصیه کرده است.

به نوشته یدیعوت اخرونوت حمله سایبری سال گذشته به تاسیسات آب در اسرائیل و چندین حمله سایبری دیگر که به سپاه پاسداران نسبت داده شد حاصل توصیه خامنه‌ای بود و تنها «یک معجزه» باعث شد تا فاجعه بزرگی در اسرائیل اتفاق نیافتد.

بر اساس تحقیقی که شرکت امنیت سایبری «پروف پوینت» نتیجه آن را در فروردین ماه امسال منتشر کرد، گروه‌های هکر ایرانی، با نام «فسفر» یا «بچه گربه جذاب»، ۲۵ متخصص پزشکی در زمینه‌های ژنتیک، ‌عصب‌شناسی و تومورشناسی را هم در آمریکا و هم اسرائیل هدف حملات سایبری  قرار داده‌ بودند.

بر اساس گزارش این موسسه، این اقدام احتمالا بخشی از عملیات جمع‌آوری اطلاعات پزشکی و داده‌های شخصی بوده و در پی تنش‌های مداوم میان ایران و اسرائیل انجام شده بود.

طبق این تحقیق، این کارزار حملات سایبری نشان می‌دهد که بیش از یک دهه پس از نفوذ بدافزار «استاکس‌نت» به تاسیسات هسته‌ای ایران، هنوز اقدام به هک در بازی جاسوسی پرمخاطره بین ایران، اسرائیل و آمریکا نقشی اساسی دارد.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More