شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سرباز سیلی‌خورده از نماینده: می‌دانستم قانون چیست و از هیچ‌کس ابایی ندارم

 

عابد اکبری،‌ سرباز ۲۲ ساله‌ راهنمایی و رانندگی که مورد برخورد فیزیکی نماینده مجلس در تهران قرار گرفت، درباره این اتفاق گفت: «می‌دانستم قانون چیست و نه آن لحظه و از یک نماینده مجلس، که در مقابل هیچ فرد دیگری هم تا زمانی که حق و قانون با من باشد ابایی ندارم.»

پایگاه خبری اعتمادآنلاین که روز دوشنبه ششم بهمن‌ماه گفت‌وگویی با این سرباز وظیفه انجام داده نوشت از طرف مجلس و ‌اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هیچ تماسی با عابد اکبری گرفته نشده است.

اکبری در این گفت‌وگو اشاره کرده است:‌ «این چند روز صبح و بعدازظهر درگیر کارهای این پرونده هستم و به همین دلیل نتوانسته‌ام سر شیفت حاضر شوم،‌ اما به محض تمام شدن این ماجراها مجددا سر خدمت حاضر می‌شوم.»

روز شنبه تصاویر ویدیویی از درگیری فیزیکی علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مجلس، با سرباز وظیفه راهنمایی و رانندگی در مرکز تهران منتشر شد که دلیل آن جلوگیری از ورود خودروی این نماینده به «خط ویژه» اتوبوس‌ها اعلام شد.

این سرباز در ویدیو اعلام کرده بود که به دلیل اجرای قانون از سوی نماینده مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران هم روز یکشنبه اعلام کرد: «مستنداتی مبنی بر برخورد فیزیکی نماینده با سرباز پلیس راهور داریم که کاملا کفایت می‌کند.»

با این حال عنابستانی یک بار به تکذیب برخورد فیزیکی پرداخت و مدعی توهین سرباز به خود شد. او سپس روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای در اظهارات متفاوتی بیان کرد مورد هجمه فیزیکی با باتوم از سوی این سرباز قرار گرفته است.

 

سرباز:‌ حافظ قانونم

 

این سرباز راهنمایی و رانندگی در بخشی دیگر از مصاحبه‌اش بر اجرای قانون تاکید کرد و گفت:‌ «از همان روز اول با خودم گفتم در این دو سال که باید در خدمت سربازی بگذرانم بدون هیچ ترسی حافظ قانون خواهم بود.»

او افزود: «من می‌دانم که همه چیز سلسله مراتب دارد. رییس من هم یک رییس دارد و همه چیز در قانون روشن است.»

اکبری اضافه کرد: «من هم ترسی از انجام کاری که رییس بالادستی و مهم‌تر از آن قانون به من سپرده ندارم.»

 

پدر سرباز: برای نماینده متاسفم

 

علی اکبری، پدر این سرباز وظیفه،‌ در این زمینه به وبسایت اعتمادآنلاین گفت: «برخی گفتند پیگیر ماجرا نشوید،‌ شاید مشکلی برایتان رخ دهد.»

او در همین زمینه به تماس‌ مقام‌های نیروی انتظامی برای پیگیری مساله اشاره کرد و گفت: «من هیچ حرفی با این آقای نماینده مجلس ندارم. کسی که دست به چنین کاری می‌زند اصلا نباید با او حرفی زد. فقط متاسف هستم .»

پدر این سرباز خواستار ورود مجلس به این پرونده و ساکت نماندن در قبال آن شد.

از سوی دیگر مادر این سرباز نیز به خبرگزاری فارس گفته است چون گوشی همراه هوشمند نداشته،‌ خبررا از طریق بستگانش در فضای مجازی دیده است. او هم از برخورد فیزیکی صورت گرفته با پسرش ابراز تاسف کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More