شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: نفتکش گم شده در خلیج فارس به ایران منتقل شده است

در پی ناپدید شدن نفتکش «ریاح» در تنگه هرمز، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرد که این نفتکش به «دلیل نقص فنی» به ایران منتقل شده تا «تعمیر» شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: «یک نفتکش خارجی به علت نقص فنی در خلیج فارس دچار مشکل شد که نیروهای ایرانی پس از دریافت درخواست کمک به سوی آن رفتند و توسط یدک کش آن را به سمت آب‌های ایران منتقل کردند.»

موسوی در واکنش به اخبار منتشر شده درباره مفقودن شدن «نفتکش ریاح» در خلیج فارس، گفت : «یک نفتکش خارجی به علت نقص فنی در خلیج فارس دچار مشکل شد که براساس مقررات بین المللی، نیروهای ایرانی پس از دریافت درخواست کمک به سوی آن رفتند و توسط یدک کش آن را به سمت آب‌های ایران منتقل کردند.»

موسوی گفت که هدف از انتقال این نفتکش به ایران این است که «تعمیرات لازم روی آن انجام شود» و  «جزئیات بیشتر دراین باره متعاقبا اعلام می شود.»

برخی رسانه‌های جهان روز سه‌شنبه از ناپدید شدن یک نفتکش خبر دادند که در حال حرکت در تنگه هرمز به سمت آب‌های ایران منحرف شده است. ابتدا اعلام شد که این نفتکش متعلق به امارات متحده عربی است اما یک مقام اماراتی به شبکه العربیه گفت: «این نفتکش نه متعلق و نه مورد بهره‌برداری این کشور است و هرگز اعلام وضعیت اضطراری  نکرده است.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که بر اساس داده‌های دریانوردی این نفتکش از شامگاه شنبه ۲۲ تیر، اعلام موقعیت خود را متوقف کرده و مشخص نیست که چه بر سر آن آمده است.آخرین داده‌ها حاکی از هدایت شدن این نفتکش که با پرچم پاناما حرکت می‌کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تائید کرد که این نفتکش اکنون در آب‌های ایران است اما گفت که جزئیات بیشتر در آینده اعلام خواهد شد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More