شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سخنگوی قوه قضاییه بازداشت رسول دانیال‌زاده را تایید کرد 

 

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران، خبر بازداشت رسول دانیال‌زاده که به فساد اقتصادی متهم شده و بازگرداندن او به داخل کشور را تایید کرد. 

اسماعیلی روز چهارشنبه ۲۲ آبان‌ماه اعلام کرد که دانیال‌زاده «بیش از چهار هزار میلیارد تومان» بدهی بانکی داشته و از «مرتبطان نزدیک اکبر طبری و حسین فریدون» است.

او همچنین گفت این فرد با طراحی و هدایت نیروهای سپاه پاسداران به کشور بازگشته است.

پیشتر،‌ احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس، در صفحه توئیتر خود با اعلام این خبر نوشته بود: «شنیده شده یکی از متهمین بزرگ مفاسد اقتصادی که پس از چپاول اموال ملت به خارج از کشور گریخته بود، توسط سربازان گمنام امام زمان به کشور برگردانده شده.»

باشگاه خبرنگاران جوان در همین زمینه گزارش داده که دانیال‌زاده از آلمان به امارات و از امارات به ایران بازگردانده شده است.

امیرآبادی فراهانی با مقایسه این بازداشت با عملیات دستگیری روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، اضافه کرد: «اگر سپاه نبود کشور نبود.»

در مهرماه سال جاری،‌ سپاه پاسداران در عملیاتی مشابه زم را به ایران بازگردانده بود.

برخی رسانه‌های داخلی ایران پیشتر از دانیال‌زاده با عنوان «سلطان فولاد» یاد کرده بودند.

دستگاه قضایی ایران در سال ۱۳۹۵ دانیال‌زاده را در ارتباط با پرونده بدهی بانکی بازداشت کرده بود. 

غلامحسین‌ محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی وقت قوه قضاییه،‌ در بهمن‌ماه همان سال با اشاره به ارتباط این فرد با برخی نمایندگان مجلس و «ارتباط مشهود» او با حسین فریدون، برادر رییس‌جمهوری ایران،‌ خواستار محاکمه علنی او شده بود.

با این حال، مهرماه امسال برخی رسانه‌های داخلی ایران برای نخستین بار خبر فرار دانیال‌زاده در زمان مرخصی درمانی را منتشر کردند. 

فارس در همین زمینه نوشت که او با تودیع وثیقه و برای درمان از کشور خارج شده اما پس از چند ماه بازنگشته بود. پیش از او نیز در سال ۱۳۹۶ یکی دیگر از متهمان این پرونده از ایران متواری شد.

وبسایت خبری انتخاب درباره دانیال‌زاده نوشته است که او در مدت فعالیت‌های اقتصادی خود اقدام به دریافت تسهیلات بانکی، تاسیس کارخانه و شرکت‌های مختلف و ساختن برج‌هایی در تهران کرده است. او همچنین مدیرعامل کارخانه فولاد گیلان و فولاد کاویان بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More