شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سخنگوی قوه‌قضاییه: قرائنی درباره ارتباط میترا استاد با نهادهای امنیتی نداریم

غلامحسین اسماعیلی،‌ سخنگوی قوه‌قضاییه، درباره مساله ارتباط میترا استاد، همسر مقتول شهردار پیشین تهران، با نهادهای امنیتی اعلام کرد که قرائنی درباره این موضوع وجود ندارد.

اسماعیلی، در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایلنا در روز جمعه دهم خرداد، توضیح داد: «چیزی که الان رسیدگی می‌کنیم پرونده قتل است و فعلا مسوولیت‌مان این است که تکلیف پرونده قتل را روشن کنیم و به سایر زوایای پرونده در فرصت بعدی رسیدگی خواهد شد.»

محمدعلی نجفی در نخستین جلسه بازپرسی خود گفته بود که همسر مقتولش با یک فرد در نهادی امنیتی ارتباط داشته است. او همچنین اعلام کرد که یک نهاد امنیتی تماس‌های او را شنود می‌کرده و در اختیار میترا استاد قرار می‌داده است.

برخی از ناظران سیاسی از امکان ارتباط استاد با نهادهای امنیتی سخن گفته بودند. محسن آرمین، نماینده پیشین تهران،‌ روز گذشته در یک موضع‌گیری درباره استاد گفته بود:‌ «تردید ندارم دستکم از زمانی که وارد زندگی او شده، همچون یک پروژه مدیریت شده است تا در زمان مناسب از او استفاده شود.»

یک روز پیش از این موضع‌گیری،‌ وزارت اطلاعات در واکنش به طرح ادعاها درباره ارتباط همسر مقتول نجفی با نهادهای امنیتی، اطلاعیه‌ای صادر و هرگونه همکاری میترا استاد با این وزارتخانه را تکذیب کرد.

سخنگوی قوه‌قضاییه در ادامه گفت‌وگوی خود با ایلنا، با تاکید بر سرعت در رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران،‌ گفت که نمی‌خواهیم احساسات مردم در این موضوع جریحه‌دار شود.

سه‌شنبه هفتم خرداد، میترا استاد هدف دو گلوله قرار گرفت و به قتل رسید. ساعاتی پس از آن، نجفی با معرفی خود به پلیس آگاهی، مسئولیت قتل همسر دومش را برعهده گرفت.

 

تلقی فرار از سفر مهناز افشار نداریم

اسماعیلی،‌ در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به پرونده مهناز افشار،‌ بازیگر سینما، درباره شکایت یک طلبه مازندرانی و خروج طولانی مدت او از کشور، گفت: «ما از این نیامدن تلقی فرار نداریم.»

او در ادامه توضیح داد: «خبری که من درباره پرونده خانم مهناز افشار دارم این است که ایشان تا الان به ایران نیامده‌اند.» به گفته او وکیل افشار اعلام کرده که او قصد بازگشت به ایران را دارد.

اوایل اردیبهشت‌ماه، افشار توییتی از یک روحانی به نام مصطفی حجازی منتشر کرد که در آن از زنان ایرانی خواسته شده بود صیغه نیروهای شبه‌نظامی حشدالشعبی شوند که مدتی است وارد مناطق جنوبی ایران شده‌اند. علت حضور این نیروها امدادرسانی به سیل‌زدگان عنوان شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان، روز یکشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، در خبری نوشت نام این روحانی، غفار دریاباری اهل مازندران است که «اصلا صفحه‌ای در توییتر هم ندارد» و تصویرش «توسط ضدانقلاب به سرقت رفته و صفحات فیک آن را مورد سوءاستفاده خود قرار دادند.»

افشار توییتش درباره این فرد را از حساب کاربری‌اش حذف کرد اما حمله‌‌های کاربران عمدتا حامی حکومت ایران علیه او در توییتر همچنان ادامه پیدا کرد و بعد یک شکایت قضایی از سوی این روحانی علیه او در دستگاه قضایی ثبت شد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More