شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سخنگوی ستاد کرونا: باید همه موارد ابتلا در خوزستان ویروس جهش‌یافته محسوب شود

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که باید همه بیماران کرونا در خوزستان را مبتلا به ویروس جهش‌یافته شناسایی‌شده در بریتانیا محسوب کرد. 

علیرضا رییسی همچنین درباره احتمال رخ دادن موج چهارم شیوع کرونا در فروردین ماه هشدار داد. 

او اضافه کرد: «از نظر من هر بیمار مبتلا به کرونایی که در خوزستان شناسایی می‌شود باید در نوع ابتلا به ویروس جهش‌یافته در نظر بگیریم.» 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین درباره مسدود شدن مرز ایران با عراق در استان خوزستان گفت که « تنها مشکل مرزهای عراق نیست» و «موارد زیادی» از ورود بیماران را از امارات متحده عربی شاهد بوده‌ایم‌. 

او اعلام نکرد که بیمارانی که از امارات متحده عربی به ایران وارد شده‌اند، مبتلا به کدام نوع از ویروس کرونا بوده‌اند. 

در روزهای گذشته مقام‌های حوزه بهداشت در خوزستان ضمن اشاره به بالا ماندن آمار بستری بیماران کرونا در این استان و رشد ۱۰ برابری ابتلا در شهرستان اهواز اعلام کردند وضعیت این منطقه جز با «تعطیلی کامل» قابل کنترل نیست. 

در همین حال محمد علوی، معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز، روز جمعه گفت که موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان خوزستان، ۷۴ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است. 

به گفته علوی، موارد بستری نیز حدود ۹۰ درصد و فوت بیماران نیز حدود ۴۵ درصد افزایش یافته است. 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گفت که «با توجه به شرایط فعلی بیماری و افت پروتکل‌های بهداشتی» سفرهای نوروزی تقریبا منتفی است مگر اینکه در دو تا سه هفته آینده رعایت پروتکل‌ها افزایش یابد. 

در حالی که حدود دو هفته به آغاز سفرهای نوروزی باقی مانده، مقامات دولت تاکنون سخنان متناقضی را در اینباره بیان کرده‌اند و هنوز تصمیم نهایی در این باره اعلام نشده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More