شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سخنگوی دولت: انفجار پارک ملت مخلوط بنزین و گازوئیل بود، شبیه خرابکاری‌های اخیر نبود

 

سه روز پس از وقوع یک انفجار در پارک ملت واقع در شمال تهران، علی ربیعی،‌ سخنگوی دولت جمهوری اسلامی گفت این انفجار «به هیچ عنوان شبیه خرابکاری‌هایی اخیر» نبوده است.

ربیعی روز سه‌شنبه ۲۲ تیر در نشست خبری هفتگی خود در این باره اضافه کرد: «بررسی‌ها نشان می‌دهد صدای انفجار شنیده شده، ناشی از ایجاد یک گودال در بخشی از پارک بوده که محموله‌ای از مخلوط بنزین و گازوئیل درون حفره‌ای جاسازی شده بود.»

او درباره این انفجار جزییات بیشتری نداد اما گفت: «تاکنون هیچ شواهدی در خصوص امنیتی بودن موضوع، ‌از طرف دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ارائه نشده است.»

سخنگوی دولت همچنین درباره عوامل این انفجار گفت: «دستگاه‌های ذیربط برای شناسایی اقدام‌کنندگان، اقدامات لازم را پیگیری می‌کنند.»

بامداد شنبه شبکه خبر صداوسیما، منشا شنیده شده صدای انفجار مهیب را «منفجر شدن یک شی ناشناس در محوطه پارک ملت» عنوان کرد و افزود این انفجار هیچ خسارت یا مجروحی نداشته است.

حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی استاندار تهران نیز گفت تنها یک انفجار آن هم داخل پارک ملت صورت گرفته و خبر انفجار در یکی از ساختمان‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تایید نشده است.

بنا بر برخی گزارش‌ها، این انفجار در مجاورت ساختمان مرکزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران روی داده که با برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ارتباط دارد.

همچنین این انفجار چند روز پس از حمله به یکی از ساختمان‌‌های سازمان انرژی اتمی ایران در نزدیکی کرج روی داد که مقام‌های ایران از آن به عنوان «خرابکاری» یاد کردند و علی ربیعی نیز وقوع آن را تایید کرد.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More