شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سانحه‌ برای هواپیمای مسافربری روی باند فرودگاه کرمانشاه

هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی ایران ایر  صبخ شنبه دوازدهم بهمن پس از فرود در فرودگاه اشرفی‌اصفهانی کرمانشاه از باند خارج شد اما به گفته مقام‌های مسئول به هیچ یک از سرنشینان آن آسیبی وارد نشد.

این سانحه پنج روز پس از آن رخ داد که پرواز شماره ۶۹۳۶ تهران ماهشهر متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین ساعت شش و ۳۵ دقیقه بامداد دوشنبه تهران  هنگام فرود در فرودگاه ماهشهر از باند خارج شد و بخشی از جاده اصلی ماهشهر را مسدود کرد.

مجتبی بیاتی، مدیر فرودگاه‌ کرمانشاه، صبح شنبه دوازدهم بهمن  گفت: «هواپیمای یرباس ۳۱۹ شرکت ایران‌ایر که تهران را به مقصد کرمانشاه ترک کرده بود حوالی ساعت ۶ و پنج دقیقه صبح شنبه دوازدهم به هنگام فرود در فرودگاه کرمانشاه از باند خارج شد.»

مدیر فرودگاه اشرفی‌اصفهانی کرمانشاه تاکید کرد که «هیچ مشکل خاصی در فرودگاه نداریم و  همه ۱۰۲ مسافران این پرواز در سلامت کامل به پاویون فرودگاه منتقل شدند.»

بیاتی با بیان اینکه «هواپیما سانحه دیده هیچگونه نقص فنی نداشت»، گف که «این سانحه به علت شرایط آب هوایی و بارش برف رخ داده است .

وی همچنین گفت که تاخیر و لغو در پرواز‌های امروز فرودگاه شهید اشرفی نداریم و سایر پرواز‌ها طبق برنامه در حال انجام است.

همزمان هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه، با بیان اینکه هواپیما ایران ایر مسیر تهران - کرمانشاه که صبح شنبه هنگام ورود به فرودگاه اشرفی‌اصفهانی دچار سانحه شد، گفت که این هواپیما «از باند اصلی خارج نشده و به این هواپیما هیچ گونه خسارتی وارد نشده است.»

بازوند با اشاره به اینکه هواپیما بدون هرگونه مشکلی روی باند فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه فرود آمد، گفت: «این هواپیما بعد از انتقال به تاکسی‌وی، یکی از چرخ‌های آن به دلیل بارش سنگین برف به طول ۶ متر لیز خورد که خوشبختانه هیچ گونه مشکلی برای آن به وجود نیامده است.:

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه «هیچ گونه آسیبی به مسافران و هواپیما وارد نشده است»، گفت: «دستگاه کشنده در محل فرودگاه، هواپیما را به داخل باند منتقل کردند و هم اکنون فرودگاه کرمانشاه در شرایط عادی است.»

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، اما «نقص در چرخ» هواپیما را دلیل وقوع این سانحه عنوان کرد و گفت: «یک فروند ایرباس ۳۱۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر که تهران را به مقصد کرمانشاه ترک کرده بود حوالی ساعت ۶ صبح شنبه به هنگام فرود در فرودگاه کرمانشاه، به دلیل نقص چرخ جلو، از باند منحرف شد.»

جعفرزاده گفت که تمام ۱۰۲ مسافر و ۸ خدمه این پرواز در سلامت کامل به سالن ترانزیت فرودگاه منتقل شده اند.

فرودگاه کرمانشاه در هفته پذیرای ۱۲۰ پرواز از سوی ۹ شرکت هواپیمایی اسن و پروازهایی به به مقاصد تهران، مشهد مقدس، کیش، قشم، عسلویه و بندرعباس دارد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More