شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ساعتی قبل از آغاز مانور نظامی اسرائیل، محل استقرار نیروهای مورد حمایت ایران در جنوب دمشق بمباران شد

خبرگزاری رویترز به نقل از یک افسر ارتش سوریه گزارش داد که حملات اسرائیل مقر یک لشکر بزرگ ارتش سوریه در شهر الکسوه را هدف قرار داد که محل استقرار نیروهای مورد حمایت ایران است.

همزمان منابع رسانه‌ای گزارش دادند که رزمایش ارتش اسرائیل به نام «ماه جنگ» که قرار بود هفته آینده برگزار شود، از روز دوشنبه آغاز  شده است.

خبرگزاری رویترز، درباره حملات بامداد دوشنبه بیست و هفتم بهمن ماه به جنوب پایتخت سوریه، گزارش داد که ساکنان دمشق نیز صدای انفجارهای شدیدی را از حومه جنوبی این شهر، منطقه استقرار شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران، شنیده‌اند.

تصاویری که کاربران سوری در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند به وضوح اصابت موشک‌های شلیک شده در این حملات هوایی به اهدافی در حومه جنوبی دمشق را نشان می‌دهد.

با این حال خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، ضمن تایید حمله هوایی اسرائیل به اهدافی در حومه دمشق، عنوان کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه به این حمله پاسخ داده است.

یک منابع نظامی سوریه گفت که حملات هوایی اسرائیل پس از ساعت یک بامداد به وقت محلی، از سمت جولان و جلیل آغاز شد و برخی از اهداف در حومه شهر دمشق را مورد هدف قرار دادند.  به گفته این منبع، پدافند دفاع هوایی سوریه با این حملات مقابله کرده و «بیشتر آن‌ها را دفع کرده است».

در همین حال رویترز با اشاره به بیانیه منتشر شده ارتش سوریه در رسانه‌های سوریه درباره حملات بامداد دوشنبه اسرائیل، تاکید کرد که رسانه‌های دولتی سوریه جزئیات آنچه از سوی نیروی هوایی اسرائیل هدف قرار گرفت را  ارائه ندادند.

این خبرگزاری افزود که در بیانیه ارتش سوریه بدون اشاره به تلفات عنوان شده که هواپیماهای نظامی اسرائیلی بر فراز بلندی‌های جولان پرواز کردند تا به اهدافی در حومه دمشق حمله کنند.

رویترز از قول یک منبع نظامی در سوریه نوشت که منطقه‌ای که بامداد دوشنبه آماج حملات هوایی اسرائیل قرار گرفت در چهارده کیلومتری جنوب دمشق و در شهر الکسوه قرار دارد. منطقه‌ای نظامی که مقر یکی از لشکرهای بزرگ ارتش سوریه است اما در حال حاضر عمده نیروهای مستقر در آن شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند.

وب‌سایت خبری ینت خبر داد رزمایش ارتش اسرائیل به نام «ماه جنگ» که قرار بود هفته آینده برگزار شود، از  صبح دوشنبه به وقت محلی آغاز  شده است.

پیشتر ارتش اسرائیل اعلام کرد بود که این رزمایش به مدت یک ماه و با مشارکت نیروهای رزمی، در هوا، دریا و خشکی، با آخرین ارزیابی‌های اطلاعاتی برگزار خواهد شد.

ارتش اسرائیل صبح دوشنبه همزمان با آغاز این رزمایش در بیانیه‌ای اعلام کرد رزمایش نیروی هوایی این کشور به صورت تمرین غافلگیرانه، در منطقه جلیل، در شمال اسرائیل آغاز شده است.

این بیانیه افزود که در جریان این رزمایش ممکن است صدای تعدادی انفجار در شمال اسرائیل شنیده شود و انتظار می‌رود این رزمایش تا روز چهارشنبه به پایان برسد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More