شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

زلزله بوشهر؛ قطع برق و تلفن مشترکان روستایی، آسیب به تاسیسات نفت و گاز

 

بر اساس اعلام مقام‌های هلال احمر و اورژانس، در پی زلزله یکشنبه در مرز استان‌های بوشهر و فارس دست‌کم پنج نفر مصدوم شده‌اند؛ همزمان گزارش‌هایی از آسیب به بخش‌هایی از تاسیسات نفت و گاز جنوب کشور و قطعی برق و تلفن صدها مشترک روستایی منتشر شده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، روز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه گفت تاکنون چهار نفر در زمین‌لرزه مصدوم شده‌اند که درمان آن‌ها به صورت سرپایی صورت گرفته است. با این حال رییس جمعیت هلال احمر گناوه از پنج مصدوم خبر داده بود.

هنوز تلفات جانی برای این زلزله گزارش نشده است.

همزمان تصاویر متعددی از تخریب‌ خانه‌ها و مدارس ساکنان مناطق زلزله‌زده در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. اورژانس کشور از برپایی سه بیمارستان صحرایی و همچنین آمادگی سه فروند بالگرد خبر می‌دهد.  

یک مقام وزارت نیرو هم از قطع برق ۳۰۰ مشترک روستایی بوشهر در پی تخریب خانه‌ها و پاره شدن سیم‌ها خبر داده است، با این حال شبکه آب و گاز استان «پایدار» گزارش می‌شود.

روزنامه همشهری گزارش داده در مناطق زلزله‌زده گناوه علاوه بر برق، شبکه تلفن و اینترنت مشترکان نیز قطع شده و موجب نگرانی ساکنان شده است.

خبرگزاری ایسنا اشاره کرده بر اساس ارزیابی‌های اولیه، حدود ۱۰ روستا در مرکز وقوع زلزله دچار خسارت شده‌اند. 

روز یکشنبه زمین‌لرزه به بزرگی ۵/۹ بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند که عمق آن ۱۰ کیلومتری زمین گزارش شد. این زمین‌لرزه در استان‌های مجاور نیز حس شد. پس از این زلزله گزارش‌هایی از پس‌لرزه‌های متعدد تا ۱۵ بار هم منتشر شده است. 

گزارش‌هایی از آسیب به برخی تاسیسات صنعتی نیز منتشر شده است.

با آنکه مسئولان نیروگاه اتمی بوشهر می‌گویند «هیچ‌گونه آسیبی به این نیروگاه وارد نشده» و فعالیت‌های آن دچار اختلال نیست، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از آسیب در بخش‌هایی از تلمبه‌خانه گوره خبر داد.

هوشنگ صیدالی، مدیرعامل این شرکت، گفت: «یکی از توربین‌های تلمبه‌خانه گوره از سرویس خارج شد که نیرو‌های عملیاتی در حال بازگرداندن آن به سرویس هستند. بخشی از سقف ساختمان تلمبه‌خانه گوره الف و سی نیز ریزش کرده است.»

از سوی دیگر ویدیوهایی هم منتشر شده که نشان می‌دهد زلزله موجب ریزش کوه در یکی از مناطق اطراف گناوه شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More