شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رییس سازمان نظام پزشکی: مردم ما هم باید مثل بقیه واکسن داشته باشند

 

محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی، ضمن تاکید بر خریدن «هرچه سریع‌تر» واکسن کرونا گفت در صورت تاخیر واکسن اثر خود را از دست خواهد داد.

ظفرقندی روز دوشنبه ۲۲ دی‌ماه طی یک نشست خبری اشاره کرد: «اهمیت بحث کنترل کرونا از طریق واکسن بر کسی پوشیده نیست. اگر در یک زمان مناسب واکسیناسیون انجام نشود، این جهش‌ها [در ویروس] می‌تواند اثر واکسن را کم کرده و به اصطلاح ویروس از واکسن فرار کند.»

او ضمن اشاره به مکاتبات سازمان نظام پزشکی در این زمینه افزود: «فکر می‌کنیم که مردم ما باید مانند سایر کشورهای منطقه از واکسن بهره‌مند شوند.»

ظفرقندی این هشدار را در پی آن مطرح می‌کند که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، دستور داد واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع شود. پس از آن هلال احمر اعلام کرد خرید واکسن شرکت فایزر لغو شده است.

ظفرقندی در ادامه بر ضرورت خرید «هرچه سریع‌تر» واکسن تاکید کرد و افزود: «برای تولید واکسن تولید داخلی‌مان نیاز به زمان نسبتا طولانی داریم تا این واکسن به نتیجه برسد.»

رییس سازمان نظام پزشکی در ارتباط با واکسن داخلی همچنین اشاره کرد باید مشخص شود تاثیر آن بر روی سنین و جنس‌های مختلف و بیماری‌های زمینه‌ای و سایر موضوعات چگونه است و «هیچ واکسنی بدون طی این مراحل قابل استفاده نیست.»

او به واکسن‌های کرونای تولید شرکت داروسازی آسترازنکا در همکاری با دانشگاه آکسفورد بریتانیا اشاره کرد و گفت: «ایران می‌تواند آن را از روسیه وارد کند. زیرا یکی از مراکز تولید این واکسن در روسیه است که طی قراردادی آقای پوتین با آسترازنکا امضا کرده است.»

این مقام حوزه پزشکی به ضرورت خرید واکسن از منابع مختلف تاکید کرد و گفت: «از یک کانال کفایت نمی‌کند زیرا تولید محدود است.»

ظفرقندی همچنین انجام فاز سوم آزمایش واکسن تولید «مشترک» با کوبا در ایران را تایید کرد و گفت: «آنچه آزمایش روی مردم کشورهای دیگر مطرح می‌شود یعنی اینکه آزمایش در خود آن کشور انجام نشود و فازهای قبل از فاز سه باشد که چنین چیزی در ایران مطرح نبوده است.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More