شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان: وضعیت کرونا فوق قرمز است، برای ۳۰۰ بیمار نیازمند بستری جا نداریم

درحالی که از سه روز قبل وزارت بهداشت اعلام آمار‌های مرتبط با کرونا در خوزستان را ممنوع کرده است، شکرالله سلمان‌زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان وضعیت در جنوب غربی این استان را «فوق قرمز» توصیف کرد و گفت  در حالی‌که علاوه بر بیماران بستری شده، حدود ۳۰۰ بیمار نیازمند بستری داریم اما ظرفیت‌ دو بیمارستان‌ تعیین شده پر شده و بیمارستان نفت نیز در اختیار مردم قرار نگرفته است.

همزمان کریم حسینی، نماینده اهواز در مجلس یازدهم گفت که «درحال حاضر یک سوم بیماران مبتلا به کرونا خوزستانی هستند و  سعید نمکی وزیر بهداشت باید با توجه به بحران شیوع کرونا، در خوزستان مستقر شود.»

شکرالله سلمان‌زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان روز شنبه بیست و چهارم خرداد، با تاکید بحرانی بودن شرایط شیوع و ابتلا به کرونا در جنوب غربی خوزستان، گفت که «ما در آبادان در شرایط فوق قرمز هستیم و شخصا با هرگونه رفع محدودیت مخالفم.»

سلمان‌زاده با بیان اینکه اوضاع خیلی بدتر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند، گفت که در حال حاضر ظرفیت بستری بیمارستان‌های ما در حال تکمیل است و در روزهای اخیر شاهد افزایش بستری بیمارانی بودیم که بسیار بدحال بودند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین افزود: «ظرفیت بستری بیمارستان طالقانی حدود یک هفته است که تکمیل شده و در حال حاضر در سطح منطقه جنوب غربی خوزستان، حدود ۳۰۰ بیمار نیازمند بستری داریم که متاسفانه مسئولین وزارت نفت از در اختیار گذاشتن بیمارستان نفت[بیمارستان خمینی آبادان] تاکنون استنکاف کرده‌اند و به این دلیل، بیماران در بیمارستان‌های حوزه جغرافیایی دانشکده آبادان، خرمشهر و شادگان پراکنده شده‌اند و این وضعیت برای منطقه بسیار خطرناک است.»

سلمان‌زاده همچنین با اشاره به اینکه تا ماه گذشته بیماران سرحال بیشتر داشتیم اما در روزهای اخیر بیماران ما بدحال هستند، گفت که نکته مهم افزایش بیماران بستری جوان‌تر است.

او افزود که «ما در گذشته اکثر بستری بیمارانی که بستری کردیم مسن یا میان‌سال بودند اما در حال حاضر اکثر بیماران بستری ما از قشر جوان هستند که با حال عمومی بد مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند.»

سلمان‌زاده با تاکید براینکه افزایش بیماران بدحال جوان یک هشدار بسیار جدی است، گفت که من از همه می‌خواهم که این تهدید را جدی بگیرند و خواهش می‌کنم که مسئولان هرگونه رفع محدودیت را فعلا متوقف کنند، ما در آبادان در شرایط فوق قرمز هستیم و نباید هیچ‌گونه رفع و محدودیتی در این محدوده اجرا شود بلکه باید شرایط به روال ماه‌های قبل بازگردد تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More