شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رییس بیمارستان سینا: وضعیت فعلی ادامه یابد شمار جان‌باختگان کرونا به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد

رییس بیمارستان سینا هشدار داد در صورت ادامه وضعیت فعلی، شمار جان‌باختگان کرونا تا یک سال و نیم اینده به ۳۰۰ هزار خواهد رسید؛ از سوی دیگر با افزایش تصاعدی ابتلای کادر درمان بیمارستان‌ها به کرونا و جان باختن شماری از آنان، سازمان نظام پزشکی ایران اعلام کرد کمیته‌ای ملی برای بررسی این موضوع تشکیل می‌شود.

تشکیل کمیته ملی بررسی فوت کادر درمان

حسین بدخشان، مدیر «بیمارستان مدرس»، روز سه‌شنبه گفت: «یکی از نگرانی‌های ما افزایش نرخ ابتلا در بین کادر درمان و پرسنل بیمارستانی است به گونه‌ای که همواره حدود ۳۰ نفر از همکاران به دلیل ابتلا در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند.»

به گفته او، تاکنون ۲۲۰ نفر از نیروهای کادر درمان و پشتیبانی این بیمارستان به کرونا مبتلا شده‌اند.

مدیر بیمارستان مدرس همچنین به «اثرات روحی» فشار جان باختن‌ها بر کادر درمان اشاره کرده است. حمیدرضا شریف،‌ متخصص بیهوشی،‌ نیز به خبرگزاری مهر گفته پزشکان و کارکنان به دلیل «آسیب‌های روحی» ناشی از فوت بیماران به دوره‌های «خود مراقبتی» نیاز دارند.

هم‌زمان محمد طالب‌پور، رییس «بیمارستان سینا»، گفته است از ۱۲۰۰ پرسنل این بیمارستان تاکنون نزدیک ۴۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

گزارش‌هایی نیز از جان باختن شماری از کادر درمان و پرسنل بیمارستان‌ها بر اثر کرونا منتشر شده است.

محمدرضا ظفرقندی، رییس‌کل سازمان نظام پزشکی ایران، نیز با اشاره به اینکه «به عنوان جامعه پزشکی، به شدت نگران افزایش مرگ و میر عمومی و نیز صنفی کرونا هستیم» گفت: «به زودی کمیته‌ای ملی را برای ارزیابی علت این روند صعودی، به ویژه نسبت بسیار بالای مرگ این همه‌گیری بین همکاران خود، تشکیل خواهیم داد.»

رییس سازمان نظام پزشکی همچنین از پژوهشگران این سازمان خواست «علت میزان بالای تلفات در آی‌سییو ها» را بررسی کنند.

مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، نیز با ابراز نگرانی از رقم بالای فوتی‌های کادر درمان، کمبود «لوازم محافظتی» را دلیل آن ذکر کرده است.

هشدار نسبت به وضعیت بیمارستان‌ها و افزایش آمار جان‌باختگان

در روزهای اخیر هشدار مقام‌های بهداشتی - درمانی در تهران و برخی شهرها نسبت به وخیم بودن وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی افزایش یافته است.

مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا، روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه «برای بستری بیماران کرونایی در بیمارستان اصلاً جای خالی نیست» گفت: «واقعا در طول این اپیدمی چنین روزی نداشتیم که همه بیمارستان‌ها پر باشند.»او همچنین با انتقاد از اینکه برخی بیمارستان‌های خصوصی بیماران کرونا را پذیرش نمی‌کنند گفت: «برای یک بیمار که می‌خواهم در بیمارستان بستری کنم به هفت تا هشت بیمارستان زنگ می‌زنم و با اینکه بسیار هم تحویل می‌گیرند اما می‌گویند جای خالی نداریم.»

این عضو ستاد مقابله با کرونا «کمبود دارو» را هم از مشکلات دیگر دانست.

حسین بدخشان، مدیر بیمارستان مدرس، نیز گفت: «تمامی تخت‌های اختصاص داده‌شده به بیماران کرونایی چه در بخش عادی و چه بخش ویژه تکمیل شده است.»

او همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت تخت‌های اضافه‌شده نیز تکمیل شده گفت همواره بین ۲۵ تا ۳۵ بیمار در اورژانس در انتظار جایگزین شدن با بیماران ترخیصی هستند.

به گفته بدخشان،‌ طی دو هفته گذشته تخت‌های بیمارستان «دائما» پر بوده است.

هم‌زمان محمد طالب‌پور، رییس بیمارستان سینا، گفته است: «اگر وضعیت تا یک سال و نیم دیگر به همین شکل ادامه پیدا کند، روزانه ۶۰۰ الی ۷۰۰ فوتی خواهیم داشت و در مجموع حدود ۳۰۰ هزار مورد مرگ و میر به علت کرونا خواهیم داشت.»

طالب‌پور به ایلنا گفت اگر «مردم همت متعالی نداشته باشند و سیستم‌های بهداشتی نیز تقویت نشود» بر وسعت مرگ‌و میر افزوده خواهد شد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More