شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
در واکنش به خبر خودسوزی یک زن طرفدار فوتبال

رییس اسبق فدراسیون فوتبال ایران: اگر فیفا بفهمد چه فکری می‌کند؟

داریوش مصطفوی، رییس اسبق فدراسیون فوتبال ایران، در واکنش به خبر خودسوزی یک دختر طرفدار فوتبال که بعد از بازداشت مقابل ورزشگاه آزادی به زندان ورامین منتقل شده بود، گفت: «بسیار بد است که دختری را برای رفتن به یک مسابقه بازداشت می‌کنند و بدتر از آن حکم حبس می‌دهند.»

روز چهارشنبه سیزدهم شهریور، خواهر فردی که به تازگی مقابل یکی از دادسراهای تهران خودسوزی کرد، تایید کرد خواهرش اسفندماه سال گذشته هنگام ورود به ورزشگاه آزادی بازداشت شده بود.

مصطفوی در مصاحبه‌ای با روزنامه ایران، در واکنش به این ماجرا گفت: «این دختر به ۶ ماه حبس محکوم شده و حتی یک ثانیه زندان بودن، بسیار سخت است. »

خواهر این دختر بازداشت شده به وبسایت خبری رکنا رکنا اعلام گفته بود که «خواهرم اسفندماه  ۹۷ به ورزشگاه آزادی می رود که هنگام ورود به ورزشگاه ماموران متوجه می‌شوند و وقتی خواهرم مقاومت می‌کند، بازداشتش می‌کنند.»

به گفته این زن، خواهرش بیماری دوقطبی داشته و از دو سال پیش تحت نظر پزشک بوده و مدارک کاملی در این زمینه به دادسرا ارائه شده است، اما او مثل فردی عادی مورد بررسی قضایی قرار گرفته و به زندان ورامین منتقل شده است.

این زن جوان عصر دوشنبه ۱۱ شهریور، پس از خروج از دادسرای ارشاد تهران با ریختن بنزین خودش را آتش زد. 

رییس اسبق فدراسیون فوتبال ایران با بیان این که «الان روح و جسم این دختر صدمه دیده و درصورتی که به زندان برود، احیای روحی او دیگر با یک تیم فوتبال و دیدن یک بازی میسر نمی‌شود» گفت که «واقعا نمی‌دانم آینده او چه خواهد شد اما می‌دانم که از همه چیز متنفر می‌شود.»

مصطفوی همچنین گفت: «من اگر جای رییس فدراسیون بودم، در جلسه دادگاه شرکت و به قاضی التماس می‌کردم این دختر را به زندان نیندازد.»

خودسوزی این زن جوان در حالی است که به تازگی شش زن از جمله زهرا خوش‌نواز، لیلی ملکی، هدیه مروستی و فروغ علایی که برای ورود به ورزشگاه آزادی تلاش کرده بودند، بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند.

یکی از نزدیکان این بازداشت‌ شده‌ها که به «دختران آزادی» معروف شده‌اند، گفته بود که برای آزادی مشروط هر یک از آن‌ها «قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده» است.

همچنین گفته می‌شود که بازداشت این زنان، بر اساس شکایت و درخواست مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران، و برای جلوگیری از تلاش دختران برای ورود به ورزشگاه‌ها در آستانه آغاز رقابت‌های لیگ برتر صورت گرفته بود.

این در حالی است که پیشتر فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، در پاسخ به ایران اینترنشنال، تایید کرد که رییس فدراسیون فوتبال ایران، به نامه رییس فیفا درباره حصول اطمینان از ورود زنان به ورزشگاه‌های ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پاسخ مثبت داده است.

مصطفوی درباره واکنش احتمالی فدراسیون جهانی فوتبال به خبر خودسوزی یک زن هوادار فوتبال در ایران به دلیل بازداشتش مقابل ورزشگاه گفت که آنها «اگر بفهمند چنین اتفاقی افتاده، چه فکری درباره جامعه ما می‌کنند؟ با فدراسیون چه برخوردی می‌کنند؟»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More