شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رییس‌کل بیمه مرکزی ایران: خسارت هواپیمای اوکراینی را باید شرکت‌های بیمه اروپایی بپردازند

غلامرضا سلیمانی، رییس‌کل بیمه مرکزی ایران، اعلام کرد شرکت‌های بیمه‌ای اروپایی باید خسارت هواپیمای مسافربری اوکراینی را که با موشک سپاه پاسداران منهدم شد بپردازند.

سلیمانی دوشنبه ۲۰ مرداد در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: «هواپیمای اوکراینی از سوی شرکت‌های بیمه‌ای اروپایی در اوکراین تحت پوشش قرار گرفته و تحت پوشش شرکت‌های ایرانی نیست.»

او افزود: «خسارت هواپیمایی اوکراینی باید از سوی شرکت‌های بیمه‌ای که تحت پوشش هست پرداخت شود.»

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که موضوع خسارت و غرامت پرداختی در ارتباط با انهدام این هواپیما از جمله موضوعات مورد اختلاف میان ایران و اوکراین است. 

پیشتر محسن بهاروند،‌ معاون حقوقی وزارت امور خارجه ایران، درباره غرامت انهدام پرواز پی‌اس۷۵۲ در مذاکرات با اوکراین گفته بود مبنای ایران در این زمینه «عرف موجود در سیستم بین‌المللی» است.

رییس‌جمهوری اوکراین اعلام کرده کشورش از مبلغ غرامت پیشنهادی ایران راضی نیست. 

وزیر خارجه اوکراین نیز هشدار داده است در صورت بی‌نتیجه ماندن مذاکره با تهران کشورش آماده است به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کند.

علاوه بر این یوین ینین،‌ معاون وزارت خارجه اوکراین،‌ نیز در تیرماه اعلام کرده بود تهران از پذیرش پیشنهاد مذاکره در ارتباط با پرداخت غرامت هواپیمای مسافربری منهدم شده، خودداری کرده است.

هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال که قصد داشت بامداد روز ۱۸ دی‌ماه سال گذشته از تهران به کیف پرواز کند، با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه، چند دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه خمینی، در اطراف تهران با شلیک دو موشک سپاه پاسداران منهدم شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More