شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رکورد تازه در تعداد مبتلایان به کرونا در ایران؛ افزایش آمار رسمی قربانیان به ۱۲۴ نفر

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران، از رکورد تازه در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

او روز جمعه ۱۶ اسفند، در گزارش روزانه وزارت بهداشت درباره شیوع کرونا در ایران اعلام کرد که تاکنون ۴۷۴۷ نفر به این ویروس مبتلا و در مجموع ۱۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که بر اساس آمار منابع آگاه ایران‌اینترنشنال، شمار جان‌باختگان بر اثر کرونا در ایران تاکنون دست‌کم ۶۳۸ نفر است. 

جهانپور افزود طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳۴ مورد جدید ابتلا به این ویروس شناسایی شده‌اند و ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا نیز جان خود را از دست داده‌اند.

او گفت که موارد جدید ابتلا به کرونا، طی چهارده روز گذشته با ویروس مواجه شده‌اند و پیش‌بینی کرد که نمودار صعودی ابتلا به ویروس کرونا در ایران همچنان صعودی باقی بماند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از تهران به عنوان «کانون» جدید ویروس کرونا در این کشور نام برد و گفت که تاکنون ۱۴۱۳ نفر در استان تهران به کرونا مبتلا شده‌اند.

در حالی که بر اساس آمارهای رسمی، در استان گیلان ۴۲۴ نفر و در استان مازندران ۳۰۱ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند، جهانپور از مردم خواست که از سفر، به ویژه سفر به استان‌های شمالی ایران خودداری کنند.

او از «ترافیک سنگینی در مسیرهای شمالی کشور به قصد مسافرت به استان‌های شمالی علی‌رغم همه هشدارها» خبر داد و گفت: «قطعا در مبادی ورودی استان‌ها غربالگری و حتی بسته شدن مبادی ورودی انجام خواهد شد.»

این اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت در حالی است جست‌وجو در «گوگل‌مپ» و تصاویر دوربین‌های نظارتی در وب‌سایت 141.ir از خلوت بودن جاده‌های منتهی به گیلان و مازندران حکایت دارند. 

علاوه بر این، به دستور استاندار مازندران، بامداد جمعه نیروهای نظامی و انتظامی جاده‌های کندوان، هراز، فیروزکوه و تمام ورودی‌های مازندران را بستند.

همزمان نادر رحمانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، از ترافیک سنگین در محور کرج- چالوس خبر داد.

به غیر از تهران و استان‌های شمالی ایران، استان‌های قم، البرز و اصفهان، نیز از کانون‌های شیوع ویروس کرونا در این کشورند.

در حالی که مدارس و دانشگاه‌های ایران تا پایان سال تعطیل اعلام شده، سخنگوی وزارت بهداشت درباره کاهش ساعات کاری اداره‌ها گفت: «کاهش ساعت کاری ادارات دولتی نیز با هماهنگی ستادهای استانی و استانداران و مصوبه ستاد ملی و تایید رییس جمهوری انجام می‌شود. در نتیجه هرگونه اقدام خارج از مصوبات ستاد ملی در زمینه کاهش ساعت کاری قابل پذیرش نیست و در هیچ استانی هم انجام نمی‌شود.» 

همچنین جهانپور با بیان این که ۹۱۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند، گفت: «در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More