شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روزنامه دولت: ظرفیت بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها پر شده است

 

درحالی که کارشناسان بهداشت و درمان از به انتها رسیدن ظرفیت درمانی کشور مقابل موج پنجم کرونا خبر دادند، روزنامه ایران، نزدیک به دولت، نوشت ظرفیت آرامستان‌ها جوابگوی میزان فوتی‌های کرونا در برخی استان‌ها نیست.

پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، روز سه‌شنبه گفت که میزان بیماران کرونا بی‌سابقه است و تخت‌های بیمارستانی پر است، ظرفیت درمانی به انتها رسیده و سد سیستم بهداشتی کشور درحال شکستن است.

با افزایش جان‌باختگان کرونا در ایران، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی علی خامنه‌ای را به دلیل «منع واردات واکسن ساخت انگلیس و آمریکا» مسئول مرگ ده‌ها هزار نفر دانستند.

خامنه‌ای در روز یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ که شمار جانباختگان روزانه ۵۷ نفر و آمار رسمی کل جان‌باختگان کرونا در ایران ۵۸ هزار و ۴۶۹ نفر بود، به صراحت گفت که «واردات واکسن کرونای ساخت آمریکا و انگلیس به کشور ممنوع است.»

در آن هنگام و طی ماه‌های گذشته مقام‌های وزارت بهداشت از واردات واکسن از چین و روسیه و ساخت واکسن داخلی خبر می‌دادند اما با اوج گیری موج پنجم، سخنگوی وزارت بهداشت گفت که روسیه و چین بد عهدی کرده‌اند.

اکنون با گذشت نزدیک شش ماه از سخنان خامنه‌ای در منع واردات واکسن ساخت انگلیس و آمریکا، دست‌کم و براساس آمارهای رسمی بیش از ۳۲ هزار نفر در ایران در اثر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند، شمار جان‌باختگان روزانه به ۴۱۱ نفر و تعداد رسمی جان‌باختگان ۹۱ هزار و ۴۰۷ نفر افزایش یافته است.

همزمان درحالی که شمار جان‌باختگان کرونا روزانه کرونا به بیش از ۴۱۱ نفر و شمار روزانه بیماران به ده‌ها هزار نفر رسیده است، روزنامه ایران از حفر گورهای جمعی برای دفت بیماران کرونا در برخی استان‌ها خبر داد.

این روزنامه نزدیک به دولت نوشت: به دلیل حجم انبوه قربانیان ناشی از کرونا، ظرفیت آرامستان‌ها جوابگوی میزان فوتی‌ها در برخی استان‌ها نیست و کار به حفر گور دسته جمعی رسیده است.

روزنامه ایران تاکید کرد که کرونا در حالی سیستم سلامت کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است که آمارهای غیر رسمی مبتلایان و فوتی‌ها بیش از آمارهای روزانه وزارت بهداشت است چون در آمار وزارت بهداشت، فقط بیماران دارای تست پی‌سی‌آر مثبت جزو آمار رسمی ابتلا و فوتی‌های کرونا محسوب می‌شوند.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت نیز با تایید این موضوع گفت که آمارهای واقعی ابتلا و فوتی‌های کرونا قطعا بیشتر از آمار رسمی است.

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد که برخی افراد یا تست کرونا نمی‌دهند یا تست‌ کرونا نیز بین ۳۰ تا ۵۰ درصد منفی کاذب می‌شود درحالی که آمار ابتلا و فوتی مبنی بر تست پی‌سی‌آر است  و به همین دلیل علاوه بر آمار فوتی‌ها، آمار واقعی بستری‌ها نیز ممکن است حتی دو برابر رقم اعلامی باشد.

 

افزایش جان‌باختگان روزانه در تهران به ۱۲۰ تا ۱۸۰ نفر

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه پس از هفت هفته همچنان همه شاخص‌های کرونایی افزایشی است، گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته در استان تهران ۱۲۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان‌باختند.

همزمان محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران در آخرین روزهای کار خود در این سمت، گفت:آمار  جان‌باختگان روزانه کرونا در تهران هفته گذشته به ۱۷۴ قربانی در روز رسید و به‌طور متوسط حدود ۱۸۰ نفر روزانه در تهران طی هفته گذشته بر اثر کرونا فوت شدند که بالاترین میزان مرگ در طول یکسال اخیر است.

همزمان روزنامه شهرآرا در مشهد نیز شمار جان‌باختگان روزانه کرونا در خراسان رضوی را بیش از ۵۸ نفر اعلام کرد و این درحالی است که مقام‌های حکومتی پاسخی به نامه نظام پزشکی مشهد برای تعطیلی کامل نداده‌اند.

 

مرگ بیماران کرونا در اثر اقدام وزارت بهداشت در راه‌اندازی تزریق سرپایی داروی کرونا

از سوی دیگر پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح‌دانشوری، روش وزارت بهداشت ایران برای تزریق سرپایی داروهای کرونا به شماری از بیماران نیازمند بستری را سبب جان‌باختن بیشتر بیماران عنوان کرد.

طبرسی به روزنامه همشهری گفت که روزانه ۵۰۰ بیمار به بیمارستان مسیح‌دانشوری مراجعه می‌کنند که حداقل ۵۰ تا ۶۰ نفر از آنها نیازمند بستری‌ هستند، اما تنها ظرفیت پذیرش ۲۰بیمار وجود دارد و تخت خالی برای بستری پیدا نمی‌شود. او گفت که بیماران بستری در خانه، همان‌ها هستند که هر روز به آمار فوتی‌ها اضافه می‌شوند.

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح‌دانشوری افزود که «اگر انتظار دارید با تامین سرم و دارو مشکلات کرونا در پیک پنجم حل شود، بیهوده است؛ چراکه ما هیچ فضایی برای درمان بیماران نداریم که بخواهیم با تامین دارو، آنها را درمان کنیم.»

طبرسی با اشاره به تکمیل ظرفیت بستری بیمارستان‌ها گفت که تزریق دارو در خانه می‌تواند منجر به مرگ بیماران شود.

او تاکید کرد که همین حالا تزریق رمدسیویر باعث کندی ضربان قلب و مرگ می‌شود، بعد هم اعلام می‌کنند که بیمار بر اثر ایست قلبی جان باخته است و مردم باید بدانند که داروی درمان کرونا باید در بیمارستان‌ها تزریق شود.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More