شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی: پلیس، بسیج و سپاه پاسداران مسئول جریمه افراد بدون ماسک هستند

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، جریمه‌های نقدی افراد و اصنافی را که در تهران پروتکل‌های بهداشتی وضع شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را رعایت نمی‌کنند، اعلام کرد.

روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به این‌که فعلا این طرح در تهران بزرگ اجرا می‌‌شود، ادامه داد نیروی انتظامی و نیروهای بسیجی سپاه پاسداران وظیفه جریمه کردن «فرد متخلف» را برعهده دارند.

روحانی همچنین گفت که استفاده از ماسک برای همه افراد در اجتماعات الزامی است و «اگر کسی از ماسک استفاده نکند پنجاه هزار تومان جریمه می‌شود».

او افزود فرد جریمه شده «تا دو هفته» فرصت دارد به حسابی که اعلام می‌شود، جریمه خود را واریز کند. همچنین مبلغ این جریمه به حساب وزارت بهداشت واریز خواهد شد.

روحانی تهدید کرد که فرد جریمه شده اگر این مبلغ را واریز نکند «از روش‌های دیگر گرفته می‌شود». او توضیح بیشتری درباره این روش‌ها نداد.

واریز مبلغ ناشی از جریمه‌های اعلام شده در شرایطی است که پیشتر وزارت بهداشت خواستار کمک‌های مالی بیشتری از سوی دولت جمهوری اسلامی شده بود.

روحانی درباره جریمه فرد مبتلا به کرونا نیز با تاکید بر این‌که این فرد باید «دو هفته در قرنطینه باقی بماند»، گفت: «اگر فرد تخلف کند برای هر نوبت تخلف، ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.» مشخص نیست سازوکار شناسایی افراد ناقل در جامعه چگونه خواهد بود.

همچنین به گفته رییس جمهوری اسلامی، اگر اصناف دستورالعمل ماسک زدن را رعایت نکنند «در مرحله اول تذکر، در مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان، در مرحله دیگر یک میلیون تومان جریمه و در مرحله چهارم آنجا بسته می‌شود».

روحانی اضافه کرد: «اگر رانندگان تاکسی استفاده از ماسک را رعایت نکنند ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و اگر به کسی که ماسک ندارد خدمات بدهند برای هر مسافر ۲۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.»

 روحانی همچنین از آمادگی وزارت بهداشت برای انجام «۱۰ هزار تست علاوه بر تست‌های روزانه» خبر داد و اضافه کرد: «برای خریداری کیت‌هایی که خیلی آسان و در کوتاه‌زمان - حدود یک ربع یا بیست دقیقه - به ما جواب می‌دهد نیز صحبت شد که صد میلیون دلار برای خرید این کیت‌های مورد نیاز و خریدهای خارجی اختصاص دادیم.»

این اظهارات روحانی در حالی است که پیشتر تبلیغات گسترده‌ای درباره ساخت کیت‌های آزمایش کرونا در داخل ایران صورت گرفته بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More