شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی: هیچکس حق ندارد به ستاد ملی کرونا حمله کند

حسن روحانی، رییس‌جمهور، ‌با مقایسه بحران همه‌گیری کرونا با جنگ ایران و عراق ستاد ملی کرونا را به منزله «شورای عالی امنیت ملی» دانست و در پاسخ به انتقادها گفت هیچ‌کس حق حمله به آن را ندارد. 

روحانی روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین‌ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از دادستان کل کشور و قوه قضاییه خواست به موضوع مخالفت‌ها با تصمیمات و سیاست‌های ستاد کرونا ورود کرده و با آن برخورد کنند.

او گفت: «وقتی در میدان مبارزه هستیم، نمی‌شود هسته این مبارزه مورد تردید و بحث قرار بگیرد، چرا که جنگ با اختلال مواجه می‌شود.»

رییس‌جمهور با اشاره به مواردی از برخورد روح‌الله خمینی، رهبر سابق جمهوری اسلامی، با نمایندگان وقت مجلس در جریان جنگ هشت‌ساله با عراق گفت: «این که هر کس حرفی بزند در مجلس یا هرجا، قوه قضاییه باید برخورد کند.»

او انتقادها را «بی‌پایه و نادرست» دانست و اضافه کرد: «حرف غلط را نباید تحمل کرد.»

این سخنان در شرایطی بیان می‌شود که با تشدید پیک چهارم کرونا در سراسر کشور مقام‌های حوزه بهداشت از پر شدن ظرفیت مراکز درمانی خبر می‌دهند و آمار فوت و ابتلا به صورت روزانه رو به افزایش است.

در حالی که مقام‌های وزارت بهداشت عدم اعمال محدودیت‌های نوروزی و بی‌توجهی به توصیه‌های ستاد را عامل افزایش ابتلا می‌دانند، روحانی گفته بود این مساله به دلیل ورود ویروس جهش‌یافته از عراق است.

ستاد مثل شورای عالی امنیت ملی است

رییس‌جمهور در ادامه سخنانش ستاد کرونا را با شورای عالی امنیت ملی هم‌رده دانست و افزود: «بر اساس مصوبه، این ستاد بالاترین قدرت در کشور است.»

او افزود: «هیچ‌کس حق ندارد به این ستاد حمله کند، آن هم حمله دروغ و نا‌به‌جا که اعتماد مردم را از بین می‌برد.»

حمایت روحانی از ستاد کرونا در شرایطی است که برخی آمار رسمی حاکی از افزایش پنج تا ۲۰ برابری شمار فوتی‌ها در کشور است و همچنین تعلل دولت در تامین واکسن مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

در ستاد با اجماع تصمیم می‌گیریم

روحانی همچنین در پاسخ‌ به انتقادهای اخیر از شیوه تصمیم‌گیری در ستاد کرونا و شوراهای عالی کشور گفت تصمیمات به صورت اجماع و رای‌گیری صورت می‌گیرد.

به تازگی مسعود پزشکیان، وزیر سابق بهداشت، در گفت‌وگویی با وبسایت اقتصادآنلاین گفته بود در جلسه‌ای با حضور روحانی شرکت کرده که او اجازه حرف زدن به وزرایش نمی‌داده است.

در مذاکرات ۷۰ درصد پیشرفت داشتیم

رییس‌جمهور روز سه‌شنبه همچنین در جلسه‌ای با شماری از فعالان سیاسی درباره مذاکرات کمیسیون برجام در وین گفت: «در مذاکرات عجله نداریم.»

او اشاره کرد جمهوری اسلامی در مذاکرات وین «قدرتمندتر از گذشته» ظاهر شده است.

روحانی در ادامه گفت: «مذاکرات حدود ۶۰، ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و اگر آمریکایی‌ها در چارچوب صداقت حرکت کنند در زمان کوتاهی به نتیجه خواهیم رسید.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More