شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی: هدف نهایی آمریکا مشروعیت‌ز‌دایی از جمهوری اسلامی است

حسن روحانی ٰرئيس‌جمهوری ایران در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها با حضور در دانشگاه تهران به دفاع از عملکرد دولت پرداخت و وعده داد که مشکلات در بلند مدت برطرف خواهد شد. او گفت که دولت کنونی آمریکا کینه‌توزترین تیم در آمریکا از زمان تاسیس جمهوری اسلامی است و هدف نهایی آنها مشروعیت زدایی به نیت تغییر رژیم در ایران است. 

بخش‌هایی از سخنان روحانی: 

 

 

  • گفتار درمانی موثر نیست ولی امید درمانی لازم است
  •  نباید مشکل را انکار کنیم این درست نیست. ممکن است آينده کوتاه مدت بدتر شود ولی آينده بلندمدت بهتر می‌شود.
  • تیمی کینه‌توز تر از تیم فعلی آمریکا در ۴۰ سال گذشته نسبت به جمهوری اسلامی وجود نداشته است. الان بدترین‌ها دور هم جمع شده‌اند. آنها با جنگ روانی آغاز کردند، جنگ اقتصادی هدف میانی آنهاست. مشروعیت زدایی از نظام هدف نهایی است.
  •  ما در خیلی جاها می‌توانیم آمریکا را شکست بدهیم. از لحاظ سیاسی آمریکا در این چند ماه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورده است.
  • خارج شدن ( از برجام) مثل خراب کردن یک دیوار است. کاری ندارد. این که منفعت کشور در ماندن یا نماندن است مهم است. الان از لحاظ سیاسی ما پیروز هستیم یا آمریکا. از نظر سیاست خارجی ایران پیروز و آمریکا شکست خورده ماجراست.
  • از نظر روانی و اقتصادی آمریکا بر خلاف قانون و ظالمانه وارد عمل شده است. الان سرنوشت شرکت‌های اروپایی این است؛ اگر توافق با ما را قطع کنند از طرف اروپا جریمه می‌شوند اگر ادامه بدهند از طرف آمریکا تحریم می‌شوند.
  • اگر جنسی که ما برای یک ماه تامین کردیم در دو روز از طرف مردم خریده  شود خب برای ۲۸ روز دیگر باید باز جنس تولید کنیم و بیاوریم.
  •  آمریکا قبل از ۱۳ آبان ( آِغاز دور تازه تحریم‌‌ها) همه کار کرده است. چیزی به اسم ۱۳ آبان نیست که بخواهد همه را نگران بکند.
  • ما آغازگر جنگ اقتصادی کنونی و مقصر این جنگ نبودیم. اگر این دولت در این مقطع سر کار نبود چیز دیگری رخ نبود. همین مشکلات رخ می‌داد ولی به دست خودمان. در آن صورت به جای آن که با آمریکا مواجه می‌شدیم با دنیا مواجه بودیم.
  • می‌پرسند این مشکلات ناشی از تحریم‌هاست یا مدیریت؟ مگر همین مدیران در دولت یازدهم نبودند، همین‌ها بودند ولی چنین مشکلاتی نداشتیم. مشکل اصلی فشار #تحریم و بعد از آن فشار روانی است.
  • شما یک مسیری را انتخاب کردید ولی می‌بینید یک درنده به قافله می‌زند. آن درنده فشار می‌اورد وگرنه که شما همین مسیر را می‌رفتید.
  • شرایط کنونی می‌تواند برای ما فرصت هم باشد.یک زمانی در دولت یازدهم تولید کننده تولید می‌کرد ولی کسی نمی‌خرید. الان تولید‌کننده به محض این که تولید می‌کند، به فروش می‌رود.در صادرات وضع ما بهتر شده.به خاطر تفاوت قیمت دلار بعضی از کالاها را نمی‌خواهیم خارج شود ولی صادر می‌شود.
  • در سفر نیویورک نخست‌وزیر یک کشور اروپایی به من گفت که اگر ۵سال پیش به من می‌گفتند در ماجرایی بین ایران و امریکا باشد اگر‌به من می‌گفتند اروپا پشت‌ سر ایران می‌ایستد باور‌ نمی‌کردم ولی امروز این اتفاق افتاده است.
  • هر چه از استقلال و  آزادی دانشگاه بکاهیم، ضرر کردیم. علم چارچوب نمی‌شناسد.
  • شما می‌خواهید ستاره کم شود ( اشاره به محرومیت دانشجویان از تحصیل) ما با لایحه‌ای که به مجلس دادیم آسمان پر ستاره را برداشتیم و اگر مجلس این لایحه را تصویب کند یک تحول بزرگی در پیش خواهد بود.

 

 

 

تجمع اعتراضی همزمان با سخنرانی روحانی
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More