شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی منتقدان آمار رسمی کرونا را «اقلیت کوچک» و «بلندگوی بیگانگان» نامید

در حالی که حتی برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی نیز آمار رسمی دولت ایران درباره شیوع ویروس کرونا را زیر سوال برده‌اند، حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی گفت که این افراد «کاسب کرونا» و «اقلیت کوچکی» هستند که از خارج از کشور خط می‌گیرند.

روحانی، روز چهارشنبه سوم اردیبهشت، در جلسه هیات دولت، در این زمینه گفت: «یک افکار کودکانه و بچه‌گانه‌ای در ذهن یک اقلیت کوچکی سیر می‌کند و خیلی متاسفیم این اقلیت کوچک خط را از بیرون می‌گیرد و متاسفانه هر چه آنها می‌گویند، اینها دومرتبه تکرار می‌کنند و بلندگویی هستند که حرف بیگانگان را تکرار می کنند.»

او ادامه داد: «راجع به آمار تردید می کنند، راجع به درمان تردید می کنند، راجع به پیشرفت کشور تردید می کنند و راجع به کارآمدی نظام تردید می کنند و صبح تا شب دنبال وسوسه هستند.»

رییس جمهوری اسلامی بدون ذکر نام شبکه ماهواره‌ای خاصی گفت: «ملت را باید به آینده خوشبین و امیدوار کنیم. چرا دنبال آن باشیم که یک جایی یک چیزی را پیدا کنیم و آن را بزرگ کنیم. رسانه‌های ماهواره‌ای به اندازه کافی هستند که مسایل را بزرگ ‌می‌کنند دیگر به داخلی‌ها نیاز نیست.»

سه روز پیش، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران گفته بود که آمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا بسیار بیشتر از آمار وزارت بهداشت است. اما کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به این انتقاد گفت: «مگر دوستان شورای شهر به غیر از آمار انتخاباتی و زنان و زایمانی می‌توانند آمار دیگری بدهند؟»

روحانی همچنین در زمینه تامین تجهیزات درمانی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا گفت: «امروز در زمینه مواد ضدعفونی کننده، شوینده و بهداشتی، نه تنها توان ما به گونه‌ای است که نیاز داخلی‌مان تأمین می‌شود حتی قدرت صادرات داریم و می‌توانیم بخشی از اینها را به کشورهایی که نیازمند هستند، صادر کنیم.»

او مشخصا به کیت‌های تشخیص کرونا اشاره کرد و گفت: «در زمینه کیت‌های تشخیص الان می‌توانیم صادر کننده باشیم.»

این در حالی است که مدیرکل گمرک بازرگان امروز اعلام کرد کیت‌های تشخیص کرونا ویروس خریداری شده از کشور فرانسه به ارزش ۴۴۴ هزار و ۶۸۵ یورو وارد ایران شده است.

این اظهارات در حالی است که پیشتر گزارش‌هایی از کمبود تجهیزات پزشکی و همچنین انجام ندادن یا گرانی آزمایش تشخیص کرونا برای مردم عادی در ایران منتشر شده است.

روحانی درباره افت شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز گفت: «چون اتکا ما به نفت خام خواسته یا ناخواسته و با اراده خودمان و یا با تحمیل دشمن کمتر شده است، حتما خسارت‌های ما کمتر خواهد بود.»

همچنین رییس جمهوری اسلامی درباره آمارهای تورم در ایران گفت که دولتش در مسیر کاهش تورم حرکت می‌کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More