شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی مشهور اینستاگرام خلع لباس شد

 

حجت‌الاسلام حسن آقامیری خبر داده است که با حکم شعبه دوم کیفری دادگاه ویژه روحانیت به خلع لباس دائم و دو سال حبس محکوم شده است. طبق رای دادگاه، دوسال حبس آقای آقامیری به مدت ۵ سال به تعلیق درآمده است.

شاکی این روحانی فعال در اینستاگرام، که بیش از ۱/۲میلیون دنبال‌کننده دارد، دادستان ویژه تهران بوده است.

اتهامات این روحانی اعلام نشده، ولی آقامیری در صفحه اینستاگرام خودش نوشته است که «ده پانزده سال» تحت فشار بوده و رفتارهایی چون «بازداشت کردن و ریختن تو محل کار و [حبس] انفرادی» را تحمل کرده است.

در ماه‌های اخیر، برخی فعالان حزب‌اللهی در رسانه‌های اجتماعی او را به تفاسیر انحرافی و التقاطی از اسلام متهم کرده و او را به مناظره دعوت کرده بودند.

آقای آقامیری رویکردی انتقادی به سیاست‌های حکومت جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه مسائل و مشکلات اقتصادی، داشت و علیه برخی نهادهای قضایی و فرهنگی انتقادهایی مطرح کرده بود.

انتقادهای او از پخش فیلم بازجویی دخترانی که به جرم رقصیدن بازداشت شده بودند، نقد رفتار هیات‌های عزاداری، نقد تند علیه ماجرای اسیدپاشی در اصفهان و ... از جمله موضع‌گیری‌هایی بوده که به شهرت و محبوبیت او کمک کرده و در عین حال، انتقادها و جنجال‌های متعددی را برانگیخته است.

علاوه بر این، انتشار برخی عکس‌های متفاوت با پوشش روحانیون مانند پوشیدن شلوارک هم در سال‌های اخیر جنجال‌برانگیز شده است. مسیر نامتعارف او در جلب مخاطب، که به‌طور عمده از طریق فضای مجازی و بدون تکیه به هیات‌های مذهبی یا صداوسیما بود، نیز توجه رسانه‌ها را به او، به‌عنوان یک چهره متفاوت و موفق مذهبی، جلب کرده بود.

آقای آقامیری علاوه بر تولید کلیپ‌های تصویری، اقدام به تولید و انتشار پادکست‌ هم کرده است. او دو سال پیش به مجله همشهری جوان گفته بود که پادکست‌هایش بیش از یک میلیون بار شنیده شده است.

حکم خلع لباس آقامیری با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شده است. بسیاری از مخاطبان او در صفحه اینستاگرامش به او تبریک گفته‌اند.

پیش از این نیز، برخی از روحانیون منتقد سیاست‌های جمهوری اسلامی به خلع لباس محکوم شده بودند. محمدرضا نکونام و حسن یوسفی‌ اشکوری از مشهورترین روحانیونی هستند که در سال‌های گذشته خلع لباس شده‌اند. احمد منتظری نیز در سال۹۵ به خلع لباس محکوم شد، ولی این حکم به مدت سه سال به حالت تعلیق درآمد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More