شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی: مردم اجبار را نخواهند پذیرفت؛ با مسدودسازی به جایی نمی‌رسیم

 

حسن روحانی رییس جمهور ایران تاکید کرد که مردم را مجبور به کاری نکنیم، زیرا آنها اجبار را نخواهند پذیرفت.

روحانی روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در  نیشابور گفت « ما روابط بسیار خوبی با همسایگانمان ، با افغانستان، با ترکمنستان و همه کشورهای اطراف ایران  داریم، بنابراین می‌خواهیم روابط بسیار خوبی با دنیا داشته باشیم».

روحانی افزود: «با هم عهد بسته‌ایم که در سال ۹۶ به عقب برنخواهیم گشت و مسیر توسعه و پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد».

او با تاکید بر اینکه نباید مردم را مجبور به کاری کرد، اضافه کرد: «کاری نکنیم که در آینده پاسخ قانع‌کننده نداشته باشیم. دولت اگر می‌خواهد در اقتصاد موفق باشد باید راه را برای مردم باز کند و مردم اقتصاد را بهتر از دولتی‌ها اداره خواهند کرد».

رییس جمهور ایران تاکید کرد: «هر جا ما باهم حرکت کنیم پیروز خواهیم شد و  وعده ما از روز اول ایجاد اشتغال بوده است. وعده من به مردم ایران ایجاد اشتغال برای زنان و جوانان بوده است».

روحانی افزود: «یکی از حرکت‌های دولت یازدهم و دوازدهم این بوده است که راه ارتباط و کسب و کار از طریق فضای مجازی را باز کند».

 

برخی‌ها از اینترنت پرسرعت خیلی خوش‌شان نمی‌آید

روحانی گفت: «برخی‌ها از اینترنت پرسرعت خیلی خوش‌شان نمی‌آید و می‌خواهند مردم دقایق فراوان برای اینترنت کم سرعت صرف کنند».

او تصریح کرد: «دنیای امروز دنیای ارتباطات است و اگر می‌خواهیم در ایران فساد از بین رود، راهش ارتباط است».

رییس جمهور ایران با تاکید بر اینکه «حق اطلاع، حق شهروندی همه مردم ایران است»، اضافه کرد: «امروز در ایران بیش از ۲۰۰ هزار اشتغال در طول یکسال گذشته در فضای مجازی انجام شده است».

 

با مسدودسازی به جایی نمی‌رسیم

روحانی گفت: «با مسدود سازی و با فشار به نسل جوان به جایی نمی‌رسیم البته باید پیام‌رسان‌های داخلی خودمان را تقویت کنیم و این حرف به حقی است اما باید آنچه ایرانی‌ است حتی در فضای مجازی را تقویت کنیم »

او در عین حال گفت: «اما می‌توان به نام تقویت فضای ایرانی‌ مردم را از ارتباطات و از مشاغل محروم کرد؟ این کار امکان پذیر نیست».

او با تاکید بر اینکه « باید به سمت قدرت ایران حرکت کنیم»، اضافه کرد: «زیر بار زور از طرف هر ابرقدرتی باشد نخواهیم رفت و برجام به عنوان یک قرارداد بین المللی که به عنوان مظهر قدرت دیپلماسی ایران است تغییر نخواهد یافت و آنهایی که فکر می کنند با تهدید ملت ایران را تسلیم کنند اشتباه می‌کنند و ما در مقاطع مختلف در برابر حرف زور دیگران ایستاده ایم و امروز نیز خواهیم ایستاد».

رییس جمهور ایران گفت: «ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و شما نمی توانید جلوی ما را بگیرید آنچه که جلوی ما را گرفته است اخلاق، اسلام و دین ما است».

روحانی گفت: «ما انرژی صلح آمیز و علوم هسته ای که در مسیر صلح آمیز است برای برق، کشاورزی، بهداشت و درمان استفاده خواهیم کرد بنابراین ما به دنبال تهدید جهان و تهدید منطقه نیستیم ».

رییس جمهور ایران تاکید کرد: «اگر می‌خواهیم در سیاست و سیاست خارجی و همچنین اقتصاد و خودکفایی موفق شویم امروز، روز وحدت  و همبستگی همه ماست و سخنانمان را به صورت منطقی و بیان آشکار بگوییم، سلیقه های مختلف را بپذیریم و به اقوام مختلف ایرانی و مذاهب مختلف احترام  بگذاریم».

او ضمن اشاره به اینکه  «لج بازی با مردم سرانجام ضررش به کشور خواهد رسید»، مدعی شد: «دولت دوازدهم در برابر انواع فشارها ایستادگی خواهد کرد».  

 

گفت‌و‌گوبا رضا علیجانی درمورد سخنان روحانی در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در نیشابور
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More