شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی: سخت‌ترین شرایط روبه‌رویمان است،‌ انتظارات را بالا نبریم

حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران،‌ ضمن اشاره به شرایط سخت تحریم‌ها و محدودیت منابع گفت انتظارات مردم باید در حد «واقعیت‌ها» باشد و بالا برده نشود.

روحانی سه‌شنبه چهارم شهریور در نشست با مدیران رسانه‌ها گفت:‌ «منابع ما محدود است. در هر دولتی در هر مقطعی اگر انتظارات مردم را بیش از حد بالا ببریم، شکست می‌خوریم و نتیجه نهایی‌اش سرخوردگی و یاس مردم است.»

او افزود: «سخت‌ترین شرایط را رو‌به‌روی خود می‌بینیم، انتظارات باید در حد واقعیت‌ها باشد.»

رییس‌جمهور در ادامه ضمن اشاره به فشار تحریم‌ها افزود: «ما نگذاشتیم که به سمت فروپاشی حرکت کنیم، هرچند تحریم برای مردم سختی ایجاد کرده است.»

با این حال، روحانی به پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی بر صادرات نفتی «بعد از ۶۰ سال» اشاره و اضافه کرد: «الان اتکای چندانی به نفت نداریم و ۹ درصد رقم بالایی نیست.»

پیشتر محمدباقر نوبخت،‌ رییس سازمان برنامه و بودجه، گفته بود: «فروش نفت در سال جاری کاهش چشمگیری یافته و فقط شش درصد از درآمد نفتی مورد انتظار ما تاکنون محقق شده است.»

روحانی در ادامه اظهاراتش در زمینه اقتصادی افزود:‌ «در ۲۶ سال بی‌سابقه بود که ما دو سال تورم تک‌رقمی داشته باشیم.»

رییس دولت خطاب به مدیران رسانه‌ها گفت: «شرایط سیاسی و اقتصادی برای همه شما روشن است. ما باید کشور را به نقطه‌ای برسانیم که به یک محصول وابسته نباشد.»

روحانی در همین زمینه اشاره کرد: «ما به تک محصولی و نفت وابسته بودیم. ما نباید آن محصول را به صورت خام بفروشیم.»

رییس‌جمهور ایران همچنین با اشاره به برخی آمار حوزه نفتی، صنعتی و نظامی گفت توانمندی کشور در فضای مجازی «۳۳ برابر»، در بخش اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان «۹۵ برابر» و در بخش بهداشت «دو برابر» شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More