شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی: در ۱۳۲ شهرستان مساجد بازگشایی و نماز جمعه برگزار می‌شود

حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که در ۱۳۲ شهرستان این کشور مساجد که «شرایطی کم‌خطر» دارند از فردا (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت) بازگشایی و نمازجمعه در این شهرها برگزار می‌شود. 

روحانی، روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره بازگشایی‌های بیشتر در ایران ادامه داد: «همچنین بر اساس تصمیمات امروز در برخی از صنوف نظیر آرایشگاه‌ها و مراکز ورزشی حتی در مناطق قرمز بازگشایی‌هایی به صورت پلکانی و با آرامش خواهیم داشت، اما در عین حال فراموش نمی‌کنیم که کرونا همچنان هست و ممکن است روزی با اوج بیماری مواجه شویم.»

رییس جمهوری اسلامی درباره بازگشایی مدارس نیز گفت که از روز ۲۷ اردیبهشت، مدارس در «مناطق سفید با حفظ پروتکل‌های بهداشتی» باز می‌شود.

با وجود فشار برخی نهادهای مذهبی، پیشتر رییس سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای از روحانی خواسته بود که در بازگشایی اماکن مذهبی و آموزشی عجله نکند.

همچنین روحانی با بیان این که «تصمیمات دیگری هم درباره شماره‌گذاری و مستاجرین داشتیم که به صورت مصوبه ابلاغ می‌شود»، به تغییر سیاست‌های صادرات و واردات بر اثر شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: «بر اساس تغییرات ایجاد شده در دنیا از دولت خواستم که روی سرمایه‌گذاری‌های زودبازده توجه کنند؛ چرا که امروز نیازهای جامعه و همچنین رنگ و بوی صادرات تغییر کرده است.»

او درباره دولت الکترونیک نیز گفت: «اگرچه کرونا هزار گرفتاری برای ما ایجاد کرد، اما سرعت لکوموتیو دولت الکترونیک را افزایش داد.»

رییس جمهوری اسلامی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا نیز گفت که طی شبانه‌روز گذشته «حدود ۳۰۰ نفر» از مبتلایان در بیمارستان‌ها بستری شدند. همچنین از اول اسفند ۹۸ تاکنون، هزار دستگاه تنفسی و بیش از ۱۴۰۰ تخت مراقبت ویژه به بیمارستان‌ها اضافه شده است.

روحانی بار دیگر از کارنامه دولت خود دفاع کرد و گفت: «ببینید کشورهای تک بعدی که فقط متکی به نفت یا گردشگری بودند چه مشکلی پیدا کردند. خوبی کشور ما این است که تک بعدی نیست.»

او بارها به آمریکا حمله کرد و گفت که کرونا در ایران دوقطبی ایجاد نکرد اما «امروز در آمریکا مشاهده می‌کنیم که چه دو قطبی بزرگی ایجاد شده است.» همچنین روحانی ادامه داد که در ایران اتباع خارجی «رایگان» درمان می‌شوند، اما «در آمریکا فرق می‌گذارند بین سفید پوست و سیاه پوست و کسانی که تازه به امریکا رفتند.»



 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More