شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی:‌ ۱۳ آبان هیچ اتفاقی نخواهد افتاد

 

حسن روحانی، رییس جمهور ایران به مردم وعده داد که در ۱۳ آبان هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و آغاز دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاثیر دوباره‌ای بر وضعیت اقتصادی ایران نخواهد داشت.

روحانی  در جلسه روز چهارشنبه،  ۱۱ مهر هیات دولت، گفت: « هیچ کس کلمه ۱۳آبان را در ذهن خود خطور ندهد چرا که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد؛ تمام کارهایی که قرار بود آمریکایی‌ها در آبان ماه انجام دهند در شهریور و مهر انجام دادند.»

او گفت، آمریکا که به قول خودش قصد دارد از آبان‌ماه فشارها بر روی ایران را تشدید کند که البته چیزی برایش باقی نمانده و همه اینها شعار و حرف است.

رییس دولت دوازدهم همچنین گفت که نهاد ویژه‌ای که اروپا برای حفظ ارتباطات پولی و مالی ایران تأسیس کرده است، می‌تواند گام بسیار مهمی در حفظ برجام باشد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، این موضوع را که گفته می‌شود، «دولت می‌خواهد از بالا رفتن ارز ریال به دست بیاورد» را« یک تهمت و دروغ» دانست وگفت،‌ «دولت راه‌های سالمی را برای تأمین ارز مورد نیاز خود دارد و نیازی به این کار ندارد.»

روحانی افزود:« اختیارات کامل به بانک مرکزی برای تنظیم بازار داده شده و مردم شاهد اولین آثار آن در روزهای اخیر بودند.»

او وعده داد، «بانک مرکزی برای تنظیم بازار همان طور که در دو روز اخیر اقدام کرده قادر است تا سال آینده به همین نحو عمل کند.»

رییس جمهور ایران تأکید کرد، « به صراحت می‌گویم که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در انبارها از هر سال و زمانی بیشتر است و حتی اخیراً تصمیم به افزایش این ذخایر هم اتخاذ شده است با وجود اینکه با همین شرایط هم هیچ‌کس نباید نگران کالاهای اساسی باشد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More