شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رضایی: تروریست‌ها قصد رسیدن به تهران و عملیات در شب‌های قدر را داشتند

 

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید تروریست‌ها قصد داشتند از چابهار وارد تهران شوند و در شب‌های قدر، عملیات انجام دهند، ولی جلویشان گرفته شد.

 

  • عامل بی‌ثباتی منطقه آمریکاست، اما آن را به ما نسبت می‌دهد

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رضایی روز جمعه، ۲۶ خردادماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه‌ی مشهد، با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: «در سنای آمریکا، تحریم‌های جدیدی را با این ادعا که ایران، عامل بی‌ثباتی منطقه است، تصویب کرده‌اند و آن‌چه را خود انجام داده‌اند، به ما نسبت می‌دهند».

 

  • تیلرسون ادعای «تغییر قدرت صلح‌آمیز» می‌کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مواضع دولت جدید امریکا افزود: «همین دو سه روز پیش، آقای تیلرسون، وزیر خارجه‌ی آمریکا مثل لات‌ها آمده و گفته که ما قصد براندازی جمهوری اسلامی را داریم؛ ولی می‌خواهیم تغییر قدرت را صلح‌آمیز انجام بدهیم . گذشتگان او چنین غلطی نمی‌کردند. حالا آمده و این غلط اضافه را هم انجام داده و گفته است می‌خواهیم جمهوری اسلامی را از دست رهبری  انقلاب و انقلابیون، به‌توسط مخالفان داخلی بگیریم».

 

  • سیاست جدید دشمن؛ ترکیب تحریم‌ها و ترورها

رضایی سیاست ترامپ و به‌تعبیر او، دشمنان کشور را این‌بار، ترکیب تحریم‌ها و ترورها دانست و گفت: «از یک طرف سنا تحریم‌های جدیدی  علیه ایران اعمال کرده و از طرف دیگر، تروریست‌ها  را علیه امنیت ما که درجهان نمونه، است وارد کردند». او با مرتبط دانستن حوادث هفته‌ی گذشته در تهران با سیاست‌های آمریکا علیه ایران، افزود: «از همین دو سه روز گذشته نیز یک گروه ۸ تا ۱۰نفره از چابهار داخل کشور شدند و از دیروز بعدازظهر تا همین الان که هنوز درگیری وجود دارد، در قصرقند سیستان‌وبلوچستان، گروه دیگری وارد کرده‌اند».

به گزارش خبرگزاری میزان، چهارشنبه شب (۲۴ خردادماه)، مأموران اطلاعات، یک تیم تروریستی وابسته‌به «انصار الفرقان» را در چابهار متلاشی کردند؛ در این عملیات، مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات انفجاری کشف شد.

۲۵ خردادماه نیز روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، از انهدام یک تیم تروریستی وابسته به «انصار الفرقان» پس از درگیری سنگین شبانه در منطقه‌ی قصرقند سیستان‌وبلوچستان خبر داد؛ در این عملیات ضدتروریستی، علاوه‌بر انهدام یک دستگاه خوردروی بمب‌گذاری‌شده با ۶۰۰ کیلوگرم موادمنفجره، تعداد ۵ بمب آماده‌ی اقدامات انتحاری و بیش‌از ۷۰۰کیلوگرم مواد انفجاری، همراه‌با ده‌ها هزار فشنگ و تعدادی سلاح و مهمات دیگر به دست نیروهای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه افتاده است.

 

 

 

 

محسن رضایی در ادامه‌ی سخنان خود گفت: «تروریست‌ها از چابهار نیز قصد داشتند وارد تهران شوند و شب‌های قدر با بالای دو تن مواد منفجره و ده‌ها سلاح آدم بکشند؛ ولی در همان چابهار و سیستان‌وبلوچستان جلویشان گرفته شد که بعد از ناامید شدن از اقدام خود، به‌ترقه‌بازی در سطل آشغال روی آوردند».

 

  • سیاست مداخله‌جویانه ازطریق «فشار از بیرون» و «عقب‌نشینی از داخل»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن مداخله‌جویانه خواندن سخنان اخیر وزیر خارجه‌ی امریکا گفت: «درحقیقت ترامپ با فشار از بیرون و عقب‌نشینی از داخل و نفوذ در دستگاه‌های کشور، به خیال خود  قصد براندازی دارد» .

رضایی در توضیح این سیاست ترامپ در قبال ایران، «فشار از بیرون» را به‌معنای «ترور و تحریم» و  «عقب‌نشینی از داخل» را برابر با «نفوذ از هر طریق ممکن در دستگاه‌های حاکمیتی و افکار عمومی و اقتصاد و حتی اگر لازم شد، از طریق دموکراسی»، دانست.

 

  • تحریم، ترور و دخالت و نفوذ در ایران، سیاست جدید آمریکا، عربستان و اسرائیل

این فرمانده سپاه‌پاسداران در دوران جنگ ایران و عراق، آمریکایی‌ها، عربستان و اسرائیل را منشاء این فشارها دانست و گفت: «البته پادشاهان قدیمی آل‌سعود، آدم‌های محتاطی بودند و  هیچ‌گاه دستشان را رو نمی‌کردند». او به‌عنوان مثالی برای سخن خود، آل سعود را تحریک‌کننده‌ی صدام برای ورود به ایران دانست و مدعی شد که آن کشور در آن زمان، میلیاردها دلار به صدام داده بود، اما دست خود را رو نمی‌کرد؛ «اما تیم جدید شمشیرباز آل‌سلمان خیلی علنی رفتار می کند؛ الآن عربستان، اسرائیل و دولت آمریکا علیه ما برنامه‌ریزی کرده‌اند».

رضایی افزود که «قبلاً اروپایی‌ها هم با این سه‌تا بودند؛ الآن اروپا فاصله‌اش را از آمریکا زیاد کرده و فرانسوی‌ها، آلمان‌ها و سایر اروپایی‌ها، از این معرکه‌ی جدیدی که درست شده، ناراحت‌اند»

سخنران پیش‌از خطبه‌های نمازجمعه‌ی مشهد، تحریم، ترور و دخالت و نفوذ در ایران را سیاست جدید کشورهای آمریکا، عربستان و اسرائیل دانست و از آنها باعنوان «سه تفنگدار آشوبگر منطقه» یاد کرد.

 

  • «فناوری انقلاب» و سیلی‌زدن به تحریم‌کنندگان؛ راه مقابله با تحریم‌ها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه‌ی سخنان خود، تحریم‌ها را حمله به اقتصاد کشور  و جلوگیری از پیشرفت، تولید ملی و اشتغال دانست و گفت که برای مقابله با آن باید «فناوری انقلاب» را به‌کار ببریم که با استفاده‌از همان در انقلاب پیروز شدیم. او در توضیح آنچه که «فناوری انقلاب» خواند،گفت: در مقابله با هر تهدیدی در نظر داشتن چند مرحله ضروری است: ۱) ایستادگی و مقاومت، ۲) خلع سلاح تهدید‌کننده، ۳) زدن سیلی و ۴) دنبال‌کردن تهدیدکننده.

فرمانده سپاه‌پاسداران در دوران جنگ هشت‌ساله با عراق، با ابراز تعجب از به‌کار گرفته نشدن این روش در مقابل تحریم‌ها، گفت که ما مراحل ایستادگی و خلع‌سلاح را انجام می‌دهیم، «اما  در تحریم سیلی نمی‌زنیم و دشمن را تعقیب نمی کنیم؛ لذا او دوباره حمله می‌کند و تحریم‌های جدیدی اعمال می‌کند. ما باید او را از تحریم‌ها ناامید کنیم. یعنی او را خلع سلاح کنیم. نصف راه را می‌رویم، ولی آنجا که باید با  ایجاد اشتغال، از تهدیدها فرصت بسازیم، تولید ملی را راه بیاندازیم، و بعد با اشباع بازار منطقه از کالای ایرانی، اقتصاد منطقه را متحول کنیم، این اقدامات، یعنی مراحل سوم و چهارم را که مرحله‌ی سیلی‌زدن و تعقیب تحریم‌کنندگان است، انجام نمی‌دهیم».

او در پایان، وظیفه‌ی دولت، مجلس و همه‌ی ملت ایران را در مقابل تحریم‌ها و ترورها، «قیام کردن»  و «خلع سلاح» دشمن و شکوفا کردن اقتصاد کشور، ضمن «سیلی‌زدن به تحریم‌کنندگان ایران» دانست، تا «واشنگتن خودبه‌خود عقب بنشیند».

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More