شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رشد ۱۰ برابری بستری کرونا در خوزستان؛ پیک چهارم آغاز شد

 

مقام‌های محلی در استان خوزستان از رشد ۱۰ برابری بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا نسبت به دو هفته قبل خبر می‌دهند و استاندار خوزستان نیز اعلام کرده این استان وارد پیک چهارم کرونا شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی،‌ استاندار خوزستان،‌ روز دوشنبه چهارم اسفندماه درباره وضعیت این استان هشدار داد و گفت فاز چهارم شیوع آغاز شده و رشد تصاعدی مبتلایان «بسیار خطرناک است».

او همچنین ویروس جهش‌یافته موجود در این استان را «بسیار مهاجم» و دارای قدرت انتشار بالا دانست.

همزمان محمد علوی، رییس مرکز بهداشت خوزستان، روز دوشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد آمار مراجعه به بیمارستان‌ها بسیار زیاد است و تخت‌های آی‌سی‌یو در بیمارستان‌ها پر شده است. او افزود: «اگر فکر اساسی به حال این موضوع نکنیم، بیمارستان‌های استان در روزهای آینده نمی‌توانند جوابگوی مراجعین باشند.»

این مقام محلی با اشاره به روند افزایشی بیماری، گفت حدود ۳۰ درصد موارد ابتلا در کشور مربوط به این استان است.

علوی در ادامه اضافه کرد: «در یکی دوماه گذشته بر خلاف استان‌های دیگر دوران راحتی را داشتیم،‌ اما اکنون تعداد آمار مبتلایان و بستری‌ها نسبت به دو هفته قبل ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است و به همین نسبت موارد مرگ در استان روند افزایشی دارد.»

جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز، نیز از پر شدن بیمارستان‌های این شهرستان خبر داده است. او با اشاره به اجرای برخی محدودیت‌های کرونا از شامگاه یکشنبه، هشدار داد که اهواز در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد و آی‌سی‌یوهای بیمارستان‌ها پر شده‌اند.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در مصاحبه‌ای تلویزیونی تایید کرده که روند موارد بستری روزانه در خوزستان «به شدت» در حال افزایش است.

به گفته او، شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

در شهرستان شادگان، سرپرست فرمانداری خبر داده که جاده شادگان از مسیر دارخوین به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی بسته شده است.

امید صبری‌پور در این زمینه از انجام روزانه ۳۵۰ آزمایش پی‌سی‌آر و ۳۰۰ تست سریع از ساکنان این شهرستان به صورت خانه‌به‌خانه خبر می‌دهد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More