شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی:‌ #کولبر_نکشید را کاربران سازمان‌یافته و «رسانه‌های معاند» راه انداختند

وبسایت خبری نورنیوز،‌ رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران،‌ در واکنش به درخواست گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی برای توقف کشتن کولبرها، نوشت موج «کولبر نکشید» از سوی «رسانه‌های معاند و کاربران عمدتا سازمان‌یافته» آغاز شد.

این وبسایت روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه سخت‌تر شدن شرایط کار کولبرها را به «موج‌های رسانه‌ای» نسبت داده و همچنین نوشته «مخاطب ناآگاه» تحت تاثیر «فضاسازی عاطفی» در زمینه ظلم و اجحاف به کولبران متقاعد می‌شود.

از روز یکشنبه کاربران توییتر در جریان طوفان توییتری اعتراض به کشتار کولبران با شعار «قتل ‌عام کولبران باید متوقف شود»، #کولبر_نکشید را به ترند اول ایران تبدیل کردند.

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در ادامه مطلب خود این واکنش‌ها در رسانه‌های اجتماعی و خبری را «هدفمند» و برای «القای» کشتن کولبران با شلیک مستقیم نیروهای مرزی و سپاه پاسداران خوانده است.

این وبسایت نوشته «برخی رسانه‌های معاند و کاربران عمدتا سازمان‌یافته شبکه‌های اجتماعی» با انتشار هشتگ «کولبر نکشید» مدعی کشتار کولبران کرد در مرزهای غربی ایران شده‌اند. 

شبکه حقوق بشر کردستان نیز در گزارشی اعلام کرد که در فاصله دی ۹۷ تا دی ۹۸، سال ۲۰۱۹ میلادی، دست‌کم ۷۹ کولبر حین کار کشته شده‌اند.

بیشتر این کولبران از سوی ماموران نظامی جمهوری اسلامی هدف گلوله سلاح‌های جنگی قرار گرفتند و شماری نیز بر اثر سوانحی چون ریزش بهمن، سقوط از کوه و حوادث مشابه در مسیرهای کولبری کشته شده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More