شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رسانه‌‌های اسرائیل از حمله موشکی ایران به یک کشتی باری این کشور خبر دادند

 

 

رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند یک کشتی باری متعلق به این کشور در حمله موشکی ایران دچار خسارت شده است.

شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد یک کشتی اسرائیلی که روز پنجشنبه پنجم فروردین‌ماه از دریای عرب در حال عزیمت به سمت هند بود، با حمله موشکی ایران مواجه شد و آسیب دید.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع وزارت خارجه اسرائیل نوشته که مقام‌های دولت در حال بررسی گزارش هستند.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در واکنش به خبر این حمله گفت باید به تحقیقات ادامه داد، اما نزدیکی این کشتی به ایران در حین حادثه سو ظن‌ها علیه تهران را تقویت می‌کند.

او افزود ایران در تلاش است زیرساخت‌های اسرائیل را از بین ببرد و به شهروندان این کشور آسیب برساند.

بر اساس گزارش کانال ۱۲ اسرائیل، هیچ تلفات جانی در پی این حمله اتفاق نیفتاده است. همچنین با وجود خسارت، به کشتی اجازه داده شده تا به مقصد خود در هند حرکت کند.

یک حمله انفجاری نیز در اسفندماه به یک کشتی تجاری اسرائیل در خلیج عمان صورت گرفت. شبکه ۱۳ اسرائیل در پی آن حمله گزارش داد مقام‌های این کشور ایران را مسئول حمله می‌دانند. 

۲۲ اسفندماه نیز سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که کشتی شهرکرد در روز ۲۰ اسفند بر اثر اصابت یک «شی انفجاری» دچار حادثه شده و آن را اقدامی «تروریستی» خواند.

پیشتر، وال‌استریت ژورنال گزارش داد که اسرائیل از زمستان ۹۸ تاکنون دست‌کم ۱۲ کشتی عازم سوریه را که بیشترشان حامل نفت ایران بودند، هدف قرار داده است.

مقام‌های ایرانی پیش از این چند مورد از این حمله‌ها را گزارش کرده و آنها را به اسرائیل نسبت می‌دادند. طبق این گزارش، شش مورد از این حمله‌ها در سال ۲۰۲۰ صورت گرفته است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More