شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رای منفی نمایندگان به طرح تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها

 

نمایندگان مجلس ایران با طرح تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها مخالفت کردند.

بر اساس گزارش‌ها، در جلسه امروز یکشنبه ۱۳ آبان، طرح تشکیل این کمیسیون از مجموع ۲۳۳ نماینده تنها ۸۸ رأی موافق به دست‌ آورد،  ۱۱۱ نماینده با آن مخالفت کردند و  ۷ نفر نیز رای ممتنع دادند. 

محمد علی پورمختار نماینده کبودر آهنگ به عنوان یکی از متقاضیان تشکیل این کمیسیون در دفاع از این ایده گفت: « ما وظیفه داریم از مردم در مقابل این تحریم‌های ظالمانه دفاع کنیم.»

او با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی درگیر رسیدگی به طرح‌ها و لوایح خود هستند، اظهارداشت: « باید کمیسیون ویژه‌ای تشکیل شود تا با تحریم‌ها مقابله شود.»

نمایندگان مجلس ایران در ماه‌های گذشته پیشنهادهایی را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا مطرح کرده‌اند. طرح تامین کالاهای اساسی از جمله این طرح‌ها بود ولی نتوانست نظر اکثریت نمایندگان را جلب کند.

دولت که از جمله مخالفان طرح تامین کالاهای اساسی بود، اعلام کرد که طرح‌های جایگزینی را برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر دارد.

محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی روز هشتم آبان گفت که به زودی نیمی از جمعیت ایران از سبد حمایت غذایی بهره‌مند خواهد شد.

ایالات متحده آمریکا قصد دارد تحریم‌های تازه علیه ایران را از امروز ۱۳ آبان به اجرا بگذارد که یکی از اهداف آن به صفر رساندن صادارت نفت ایران است.

آمریکا در راستای اجرای این سیاست‌ها به کشورهای دیگر برای قطع همکاری با جمهوری اسلامی فشار آورده و از آنها می‌خواهد با تحریم‌ها علیه تهران همراه شوند.

ایران کماکان امیدوار است که توافق هسته‌ای را بدون آمریکا حفظ کند و از اروپا انتظار دارد سازوکار اقتصادی پایداری را برای تداوم تجارت با تهران بنا کند.

پیشتر در مردادماه حشمت‌الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفته بود که مجلس ۵۰ کشور هدف را که ایران روابط راهبردی اقتصادی و سیاسی شناسایی کرده‌ و برای هر دو کشور، یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مامور پرونده آنها شده‌ است تا به طور منظم سطح مناسبات اقتصادی و افزایش یا کاهش آن تحت تاثیر عوامل مختلف را به کمیسیون گزارش دهند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More