شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رئیس جمعیت هلال احمر: اوضاع سیل در خوزستان نگران‌کننده است

با پیشروی آب رودخانه کرخه به سمت اهواز، علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران درباره شرایط خوزستان گفت: «اوضاع هنوز به مرحله بحرانی نرسیده، اما نگران‌کننده است.»

رئیس جمعیت هلال احمر روز پنج‌شنبه ۲۲ فروردین در حالی این خبر را اعلام کرد که عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و چند مقام امنیتی و نظامی نیز او را در این سفر همراهی می‌کنند.

به گزارش ایرنا با وخامت بحران سیل، چندین دستگاه کامیون، لودر، بیل مکانیکی و خودرو سواری روز پنجشنبه برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان از استان البرز به اندیمشک در استان خوزستان اعزام شده‌اند.

به گفته حبیب‌الله سیاری، فرمانده قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش در خوزستان «ترمیم سیل‌بندها و رصد مداوم مسیر سیلاب‌ها در دستور کار یگان‌های ارتش در خوزستان قرار دارد».

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز از اعزام «گروه‌های مهندسی، بیمارستان‌های صحرایی و ادوات مورد نیاز» به استان خوزستان خبر داده است.

بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران چهارشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی از مردم خوزستان خواست «با دستور مسئولان مبنی بر تخلیه مناطق همکاری کنند». پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر سرپیچی مردم از این دستور منتشر شده بود.

آقای سعیدی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴۰ روستا در خوزستان تخلیه شده و مناطقی در اهواز نیز باید تخلیه شود، از نیاز به احداث ۲۱ کیلومتر خاکریز با کمک نیروهای مسلح، امدادی و مردم خبر داد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران درباره اوضاع لرستان نیز گفت: «۳۰ درصد شبکه آبرسانی پلدختر به دلیل تخریب زیاد هنوز وصل نیست. ۱۵ روستا نیز همچنان دچار قطعی آب هستند.»

در جریان وقوع سیل در ایران که همچنان ادامه دارد، تاکنون دست‌کم هفتاد نفر کشته و صدها نفر مجروح و هزاران نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More