شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
احمد توکلی اعلام کرد

رئيس سازمان خصوصی‌سازی تحت تعقیب است

 

 

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرگزاری فارس گفته است: «رئيس سازمان خصوصی سازی تحت تغییر و تعقیب است.»

در روزهای اخیر، عبدالله پوری‌حسینی، رئيس سازمان خصوصی ایران به خاطر مشارکت در خرید سهام مجتمع گوشت اردبیل در معرض انتقادات شدیدی قرار گرفته است.

این مجتمع صنعتی با ظرفیت کشتار ۴۲۵۰ راس دام در روز، مجهزترین مجموعه فرآوری صنعتی گوشت در ایران محسوب می‌شود.

پنج‌شنبه ۱۳‌دی‌ماه، رسانه‌ها گزارش دادند که رئيس سازمان خصوصی‌سازی پس از طرح اتهامات مرتبط با مجتمع گوشت اردبیل از سمت خود استعفا داده است ولی آقای پورحسینی دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «با اقتدار به کار خود ادامه می‌دهد.»

اتهام علیه رئيس سازمان خصوصی‌سازی نخستین بار از جانب ناصر عتباتی، دادستان مرکز استان اردبیل مطرح شد. او با اشاره به واگذاری مجتمع گوشت اردبیل در سال۸۵ گفت: «این مجتمع با رقمی کمتر از ۴میلیارد تومان واگذار شد. خریداران تاکنون هیچ رقمی از وجوه متعلق به دولت و بانک ملی را پرداخت نکرده‌اند و مجتمع گوشت اردبیل در حال حاضر ارزشی بیش از ۱۰۰میلیارد تومان پیدا کرده است.» او در همین زمینه از احضار و تحقیق از رئیس سازمان خصوصی‌سازی به عنوان یکی از خریداران و سهامداران مجتمع گوشت اردبیل خبر داد.

در واکنش به این اتهامات، پورحسینی گفت که از سال۸۴ از سازمان خصوصی‌سازی کنار رفته بود و یک‌سال بعد در مزایده‌ای شرکت کرده و پس از برنده‌شدن در مزایده، پول خرید سهام را پرداخت کرده‌اند.

او همچنین مدعی شد که دادستان اردبیل پس از شنیدن توضیحات او گفته است ۴میلیارد تومانی که آن زمان پرداخت کرده‌اید، الان ۱۰۰میلیارد تومان ارزش دارد که «حق‌تان است و نوش‌ جان‌تان باشد.»

با این حال، امروز دادستان اردبیل ضمن تکذیب اظهارات پوری‌حسینی گفت: «پوری‌حسینی بابت خرید این مجتمع از بانک ملی پولی پرداخت نکرده و از نظر دستگاه قضایی بدهکار است و کسی هم به ایشان نگفته است که این مجتمع نوش‌ جانت.»

میزان بدهی رئيس سازمان خصوصی سازی به بانک ملی، ۲۰میلیارد تومان اعلام شده است.

از سوی دیگر، ۳ دی‌ماه ۵۰ نماینده مجلس ایران در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رئيس قوه قضاییه، ‌آقای پوری‌حسینی را متهم به تضییع اموال عمومی در جریان واگذاری شرکت آلومینیوم کرده و خواستار ممنوع‌الخروجی او شدند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More