شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دونالد ترامپ: دستور هدف قرار دادن سلیمانی را برای جلوگیری از جنگ صادر کردم

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، در یک کنفرانس خبری تاکید کرد که دستور هدف قرار دادن سلیمانی را برای جلوگیری از جنگ صادر کرده است، نه برای آغاز آن.

سخنان رییس جمهوری آمریکا پس از آن بیان شد که قاسم سلیمانی که  نزدیک به ۲۳ سال قبل فرمانده نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، و از چهره‌های موثر و مورد اعتماد خامنه‌ای بود در نخستین ساعات بامداد جمعه در جریان هدف قرار دادن دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد به همراه ابومهدی مهندس، معاون حشد شعبی عراق، و ده تن از محافظان و همراهان‌شان کشته شد.

رییس جمهوری آمریکا، عصر جمعه سیزدهم دی ماه طی یک کنفرانس خبری درباره صدور دستور کشتن فرمانده نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، گفت که دستور هدف قرار دادن سلیمانی را برای جلوگیری از جنگ صادر کردم، نه برای آغاز جنگ.

او گفت که «دیشب به دستور من، ارتش آمریکا موفق شد حمله دقیق و بی‌نقصی را اجرا کند که منجر به کشته شدن تروریست شماره یک در جهان، قاسم سلیمانی شد. سلیمانی در حال طراحی حملات قریب‌الوقوع و شریرانه به دیپلمات‌های آمریکایی و پرسنل ارتش بود ولی او را حینانجام [ماموریت] گرفتار و نابود کردیم.»

ترامپ گفت که آن‌چه ایالات متحده شب گذشته انجام داد، باید مدت‌ها پیش انجام می‌شد.

او با تاکید براینکه «حمله اخیر به سفارت آمریکا در بغداد از سوی سلیمانی انجام شد»، گفت که «ایالات متحده برای هر پاسخی از سوی ایران آماده است».

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد که «سیاست ایران برای بی‌ثبات کردن کشورهای همسایه باید متوقف شود» و گفت: «استفاده ایران از جنگجویان نیابتی برای بی‌ثبات کردن منطقه،  باید متوقف شود.»

دونالد ترامپ با بیان اینکه «آمریکا بهترین ارتش را در جهان دارد و بهترین اطلاعات را در جهان داریم»، تاکید کرد: «اگر آمریکایی‌ها در هر کجا تهدید شوند، اهداف موردنظر از پیش شناسایی شده و آماده انجام هرگونه اقدام لازم هستم؛ به‌ویژه درمورد ایران.»

رییس جمهوری آمریکا در بخشی از سخنانش تاکید کرد که برای مردم ایران، احترام بسیاری قائل هستم و گفت : «در پی تغییر رژیم در ایران  نیستم.»

او گفت که «آینده به مردم ایران تعلق دارد، کسانی که در پی هم‌زیستی و همکاری مسالمت‌آمیز هستند، نه تروریست‌ها.»

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، ساعاتی پیش از این نیز در حساب توییتر خود نوشته بود: «ژنرال قاسم سلیمانی در دوره زمانی طولانی هزاران آمریکایی را کشته یا شدیدا مصدوم کرده بود و برنامه کشتن بسیاری دیگر را داشت اما گیر افتاد!» ترامپ در صفحه توییتر خود همچنین  مسئولیت مستقیم یا غیرمستقیم مرگ میلیون‌ها نفر، از جمله تعداد زیادی از معترضان اخیر در ایران را برعهده سلیمانی دانست.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More