شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دوربین‌های امنیتی زندان اوین در حمایت از «اعتراضات و زندانیان سیاسی» هک شد

یک گروه هکری به نام «عدالت علی» با انتشار تصاویری از دوربین‌های امنیتی زندان اوین، از این زندان به عنوان «لکه ننگی» برای ابراهیم رئیسی نام برد و افزود که در حمایت از اعتراضات و با خواست آزادی زندانیان سیاسی، دوربین‌های امنیتی زندان اوین را هک کرده است.

خبر هک دوربین‌های امنیتی زندان اوین را «گروه تپندگان»، گروه فعال در فضای سایبری علیه جمهوری اسلامی، در بیانیه‌ای اعلام کرد و افزود که هک دوربین‌های امنیتی زندان اوین به دست یک گروه هکری به نام «عدالت علی» و با این هدف انجام شده که «افشای نقض حقوق بشر به عنوان اولین قدم در مبارزه با آن است.»

در بیانیه «گروه تپندگان» از این تصاویر به عنوان «افشای شواهدی بی‌سابقه از داخل زندان اوین» یاد کرد که تصویرگر «ظلم و ستمی» است که به زندانیان سیاسی روا داشته می‌شود.

در میان تصاویر به دست آمده از هک دوربین‌های امنیتی زندان اوین، تصاویری از اتاق کنترل و مونیتورینگ زندان اوین وجود دارد که در آن چند مقام این زندان در حال مشاهده پیام «حمله سایبری: زندان اوین لکه ننگی بر عمامه سیاه و ریش سفید رئیسی، اعتراضات تا آزادی زندانیان سیاسی» بر صفحه مونیتورها هستند.

در این تصاویر همچنین چند نفر از مقام‌های زندان اوین در اتاق کنترل این زندان پس از مشاهده این پیام بر صفحه مونیتورها، اقدام به تصویربرداری از آن با گوشی‌های خود می‌کنند.

علاوه بر این در یکی دیگر از ویدیوهایی که به گفته «گروه تپندگان» از سوی «گروه هکری عدالت علی» در اختیارشان قرار گرفته است،  تصاویری از یک زندانی مشاهده می‌شود که هنگام انتقال از خودروی نیروهای امنیتی اوین، بیهوش شده و بر زمین می‌افتد.

در این ویدیو، تصاویر انتقال این زندانی با حال وخیم جسمی از دیگر دوربین‌های امنیتی داخل بخش‌های مختلف زندان اوین دنبال می‌شود و نیروهای امنیتی زندان اوین، این زندانی را با کشیدن روی زمین و پله‌ها وارد یکی از بخش‌های زندان می‌کنند.

در این تصاویر مشاهده می‌شود که با وجود وضعیت بد جسمی این زندانی چند نفر از کارکنان و نگهبانان و همچنین یک روحانی در راه‌پله‌های این بخش از زندان اوین از روی پیکر به زمین افتاده این زندانی سالمند و بی‌هوش بدون هیچ‌ عکس‌العملی رد می‌شوند.

«گروه تپندگان» در بیانیه خود که به چند ویدیو و تصاویر ضبط شده از دوربین‌های امنیتی بخشی از زندان اوین ضمیمه شده، از گروه هکری عدالت علی به عنوان «مبارزانی» نام برد که «موفق به هک زندان اوین و دیفیس مانیتورهای زندان جهت ابراز اعتراض شدند» و این شواهد را «جهت افشاگری» در اختیارشان قرار داده‌اند.

آنچنان که از بیانیه «گروه تپندگان» بر می‌آید هک زندان اوین منحصر به دوربین‌های امنیتی این زندان نبوده است و گروه هکری عدالت علی به «ویدیوها و عکس‌هایی از اتاق کنترل زندان، بندها و اتاق‌های زندانیان، پرونده‌های زندانیان سیاسی و مدارک محرمانه زندان اوین» دست یافته است.

در بیانیه گروه تپندگان همچنین آمده است که اقدام گروه هکری عدالت علی در هک شبکه و دوربین‌های امنیتی زندان اوین «احتمالا به دلیل انتصاب ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری توسط خامنه‌ای» انجام شده است و «با این افشاگری قاطعانه به رئیسی می‌گوییم که ما به اعتراضات‌ ادامه داده و همچنان به افشای ظلم و ستمی که او و رژیم[جمهوری اسلامی] به مردم روا می‌دارند، ادامه خواهیم داد.»

گروه تپندگان همچنین گفت که «هر ایرانی آزادی‌خواهی از اعدام‌های مفتضحانه و زندان‌های محرمانه و مخوف رژیم برای خفه کردن صدای مبارزین مطلع است و هموطنان بسیاری مصمم هستند که اعتراضات خود را به گوش همگان رسانده و از برخوردهای وحشیانه رژیم در قبال مردم ایران پرده بردارند.»

این گروه در بیانیه خود افزود که «برخوردهای وحشیانه» جمهوری اسلامی با مردم «هر روز در خیابان‌ها، دانشگاه‌ها، زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها دیده می‌شود و ما امروز سرکوب‌ها و قصاوت‌های رژیم در زندان اوین را افشاء کرده و به این رژیم اجازه پنهان‌کاری دوباره را نخواهیم داد. »

اطلاعات قبلی درباره «گروه هکری عدالت علی» و اقدامات آن موجود نیست ولی گروه تپندگان پیشتر در روز سوم خرداد سال ۹۷ با هک و در اختیار گرفتن نمایشگر‌های فرودگاه مشهد، شعارهایی در حمایت از اعتراض‌‌های ضد حکومتی دی ماه ۹۶ بر آن ظاهر کرد.

به فاصله کوتاهی مونیتورهای فرودگاه تبریز نیز به شکل مشابهی هک شد و هکرها روی نمایشگر‌های فرودگاه‌، پیام‌هایی در حمایت از تظاهرات ضد حکومتی با هشتگ‌های ‌«اعتصاب سراسری» و «اعتصاب کامیون‌داران ارسال کردند.

«گروه تپندگان» مسئولیت هر دوی این حملات هکری را بر عهده گرفت و با آنکه کمال هادیان‌فر، رییس پلیس فتای نیروی انتظامی، مهر ماه همان  سال گفت هکرهایی این گروه شناسایی و بازداشت شده‌اند ولی پس از آن مقام‌های این نیرو و قوه قضاییه اطلاع دیگری درباره این پرونده ارائه نکردند.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More