شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دستور ترامپ برای تشدید تحریم‌های ایران

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد دستور اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی را صادر کرده است.  

او روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه در توییتی نوشت: «به وزیر خزانه‌داری دستور داده‌ام تحریم‌های کشور ایران را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.»

هنوز جزئیات تحریم‌های درخواستی ترامپ منتشر نشده است. 

به نظر می‌رسد این اقدام واکنشی به اتهامات وارده به ایران درباره دست داشتن در حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی باشد. 

رییس جمهوری آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای برجام در سال گذشته، تحریم‌های نفتی و بانکی علیه ایران برقرار کرده است.

ترامپ هنوز صراحتا حملات پهپادی روز شنبه به یک مجتمع عظیم پالایشی و یک میدان مهم نفتی در عربستان سعودی را به ایران نسبت نداده است، اما خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که دولت آمریکا معتقد است که ایران عامل حملات است.

حوثی‌های یمن که مورد حمایت جمهوری اسلامی‌اند، مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته‌اند و مقام‌های ایران هم هرگونه دست داشتن تهران در این حمله‌ها را رد کرده‌اند. 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، که به عربستان سعودی سفر کرده قرار است با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، درباره نحوه برخورد با ایران صحبت کند.

خبرگزاری رویترز نوشت چنانچه شواهد مبنی بر نقش ایران در این حملات که تولید نفت عربستان سعودی را نصف کرد، احراز شود، آمریکا و عربستان سعودی برای اقدام علیه ایران تحت فشار قرار خواهند گرفت. 

یک مقام آمریکایی به رویترز گفته است منشا حملات جنوب‌غرب ایران بوده است.

مقام‌های سازمان ملل که مسئول بررسی تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران و یمن هستند برای انجام تحقیقات عازم عربستان سعودی شده‌اند. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More