شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

در پی انتشار اخبار ضدونقیض، سوءقصد به جان دو روحانی نزدیک به خامنه‌ای تکذیب شد

پس از  انتشار اخبار ضدونقیضی درباره سوء قصد به عبدالحسین معزی و علیرضا پناهیان، دو تن از روحانیان نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی، فرزند پناهیان و بستگان معزی چنین سوءقصدی را از اساس تکذیب کردند.

رضا پناهیان، فرزند علیرضا پناهیان، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری نسیم «اخبار منتشر شده درباره سوءقصد به پناهیان را تکذیب کرد».

همزمان سایت خبرآنلاین، نزدیک به علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت و فرزند عبدالحسین معزی، ضمن رد این خبر، اعلام کرد: «خبرهای منتشر شده در خصوص سوءقصد به عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر و علیرضا پناهیان  از نزدیکان رهبری، تکذیب می‌شود.»

ساعاتی پیش در شبکه‌های اجتماعی خبری به شکل گسترده مبنی بر سوءقصد به جان این دو منتشر شد. برخی رسانه‌ها منبع اول این خبر را یک کانال تلگرامی نزدیک به تیم محمود احمدی‌نژاد معرفی کردند.

در اخبار متناقض اولیه آمده بود که «پنجشنبه شب علیرضا پناهیان به همراه عبدالحسین معزی در حال خروج از مدرسه علمیه دارالحکمه واقع در بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به خیابان ایثار هدف قرار گرفتند ولی توسط محافظان شخصی حملە دفع شدە است.»

در این خبر تاریخ این سوء قصد «پنج‌شنبه شب» عنوان شد، درحالی که در شماری دیگر از کانال‌های تلگرامی جمعه شب عنوان شده بود.

برخی رسانه‌ها اما شامگاه جمعه در خبری متناقض با خبرهای پیشین، نوشتند : «ساعتی قبل علیرضا پناهیان و عبدالحسین معزی در شهرک محلاتی تهران هدف ترور ناموفق قرار گرفتند.»

در این منابع غیررسمی عنوان شد که «این ترور به دلیل حمل سلاح از سوی علیرضا پناهیان، تنها توانست جراحات سطحی به وی و معزی وارد آورد و پس از این ترور، تیم‌های عملیاتی نیروی انتظامی به محل اعزام شدند اما اثری از سانحه‌ دیدگان نبوده و تنها چند قطره خون بر روی زمین قابل مشاهده بوده است.»

در این خبر که متناقض با خبرهای اولیه است تاکید شده است که سوءقصد به جان پناهیان جمعه شب و در حاشیه مراسم شب هفتمین روز درگذشت فتحی‌نژاد یکی از اعضای سپاه پاسداران در شهرک محلاتی تهران یعنی شهرکی انجام شده است که بیشترین ساکنان آن را اعضای سپاه پاسداران و خانواده‌هایشان تشکیل می‌دهند و از تدابیر امنیتی و حفاظتی بیشتر نسبت به سایر نقاط تهران برخوردار است.

علیرضا پناهیان از روحانیان نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی به شمار می‌رود. او به عنوان یک واعظ در مراسم مختلف سخنرانی برگزار می‌کند و از سخنرانان برخی مراسم در حسینه متعلق به خامنه‌ای است.

پناهیان چند هفته قبل طی سخنانی با بیان اینکه «ما باید نیروها را برای پول‌دار شدن و رییس شدن تربیت کنیم»، گفت: «اینکه ما فقط کار فرهنگی انجام دهیم و در انجام امور مالی، اقتصادی و سیاسی با هم اتحاد نداشته باشیم در زمان ظهور امام زمان دچار مشکل می‌شویم.» او با تاکید براینکه «ما باید نیروها را برای پول‌دار شدن و رییس شدن تربیت کنیم»، گفت: «جوانان مهدوی مدیریت و اصول تجارت بخوانند چراکه می‌خواهند زمین را اداره کنند، شمایی که نمی‌توانی اقتصاد شهر را نجات دهید چگونه می‌خواهید اقتصاد زمین را اداره کنید.»

این روحانی نزدیک به علی خامنه‌ای با بیان اینکه «باید در زمینه راهبردی اندیشه‌های مهدوی فعالیت کرد»، گفت: برای اینکه «قدرت و پول زمان امام زمان روی زمین» حفظ شود باید «این مسائل را جدی بگیرید، کانون‌های مهدویت باید این مسائل را آموزش دهند، حتما نیاز نیست تعاونی اقتصادی بزنید، آموزش بدهید هرچند تعاونی زدن هم لازم است.»

عبدالحسین معزی، که در حاضر نماینده رهبر جمهوری اسلامی در هلال احمر است، از آغاز دوره رهبری، خامنه‌ای به مدت ۱۱ سال معاون اطلاع رسانی و امور فرهنگی دفتر رهبر جمهوری اسلامی بود اما پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۶ از این سمت کنار رفت.

دلیل کنار گذاشتن معزی از دفتر خامنه‌ای هرگز به طور رسمی اعلام نشد اما در آن زمان، حمایت آشکار او در انتخابات از علی‌اکبر ناطق نوری، یکی از دلایل این برکناری عنوان شد. او پدر علیرضا معزی، دبیر «شورای اطلاع‌رسانی دولت» است.

در ماه‌های گذشته، رسانه‌های ایران چند مورد حمله یا سوء قصد به روحانیان را گزارش کردند که از جمله  سوء قصد به امام جمعه کازرون در ساعات بامداد هفتم خرداد ماه بود که منجر به مرگ محمد خرسند شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More