شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درپی پیدا شدن پیکر مثله شده بابک خرم‌دین، کارگردان سینما، پدر او به قتل اقرار کرد

درپی کشف جسد مثله‌شده بابک خرم‌دین، کارگردان ۴۷ ساله سینما، در شهرک اکباتان تهران و بازداشت پدر و مادر او به اتهام قتل، پدر این کارگردان به قتل او اقرار کرد.

پیشتر محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران، از پیدا شدن جسد مثله شده این کارگردان سینما در صبح یک‌شنبه در شهرک اکباتان تهران خبر داده بود.

با گذشت کمتر از یک شبانه روز، سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: «پس از پیدا شدن جسد بابک خرم‌دین، کارگردان در اکباتان، پدر و مادر این کارگردان دستگیر شدند و به قتل اعتراف کردند.»

همزمان روزنامه همشهری گزارش داد که پدر این کارگردان سینما به قتل او اقرار کرده و گفته است: «پسرم مجرد بود. به خاطر اختلافاتی که داشتیم صبح  یک‌شنبه  او را با خوراندن مواد بیهوشی، بیهوش کردم و سپس با ضربات چاقو به قتل رساندم و برای خارج کردن جسدش از خانه، آن را تکه تکه کردم و در نزدیک‌ترین سطل آشغال خیابان انداختم.»

بابک خرم‌دین متولد سال ۱۳۵۳ در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فارغ التحصیل ۱۳۸۸ بود. او از سال ۱۳۷۹ با شرکت در در دوره فیلم‌سازی یک ساله انجمن سینمای جوانان دفتر تهران به فعالیت در سینما رو آورده بود.

بابک خرم‌دین در سال ۸۹ به‌عنوان دانشجو راهی لندن شد و پس از مدتی به ایران بازگشت. او فیلم «سوگنامه‌ای برای یاشار» را تحت تاثیر زندگی مهاجران و در لندن ساخت که روایت زندگی روزمره یاشار، مهاجر ایرانی ترک‌تبار در لندن است که با ویزای دانشجویی وارد لندن شده است.

خرم‌دین درباره این فیلم گفته بود که «سوگنامه‌ای برای یاشار» یک فیلم حرفه‌ای نیست و این فیلم بدون هیچ امکانات و حتی مجوزی با کمک دوستانی که آن زمان داشتم ساختم و یک فیلم کاملا شخصی است.

پدر بابک خرم‌دین که اکنون به قتل و مثله کردن او اقرار کرده است، پیشتر در سال ۹۴ و طی سخنانی در مراسم اکران فیلم فرزندش در موزه سینما، خود را « سرهنگ پیاده ستاد» و یک نظامی معرفی کرده و گفته بود: «به نام خداوند آموزگار و به نام شهدای گلگون کفن جنگ هشت ساله و درود به شرافت آن شهدا که مملکت را حفظ کردند. من سرهنگ پیاده ستاد خرم‌دین هستم.»

او همچنین گفته بود که «۳۰ سال خدمت کردم، ۶۹ ماه در مناطق عملیاتی بودم، دو مرتبه شیمیایی شدم و ۴ بار ترکش خوردم و خوشحالم که در مقابل مملکت انجام وظیفه کردم.»

او همچنین در تجلیل از همسر خود گفته بود که «از این ۳۰ سال خدمت ۱۷ سال را دور از خانواده انجام وظیفه کردم و تمام زحمات خانواده روی دوش این خانم عزیزم (همسرش) بود که وطن دوم من است.»

به گفته محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران ، در حال حاضر علاوه بر پدر، مادر بابک خرم‌دین نیز در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات درباره جزییات و انگیزه قتل این کارگردان سینما از سوی نیروهای واحد جنایی اداره آگاهی تهران ادامه دارد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More