شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درخواست رییسی برای برخورد «سریع و عبرت‌آموز» در ارتباط با آتش‌سوزی‌های «عمدی» 

ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه در ایران، خواستار برخورد «سریع و عبرت‌آموز» در ارتباط با آتش‌سوزی‌های «عمدی» شد که به گفته او، از سوی عوامل «دست‌نشانده بیگانگان» انجام می‌شود.

او در سفر خود به استان فارس گفت که موضوع آتش‌سوزی‌ها باید «حتما در شورای تامین استان با حضور همه دست اندرکاران پیگیری شود».

رییسی اضافه کرد: «در مواردی که جرایم عمدی انجام شده، برخورد سریع و عبرت‌آموزی باید صورت گیرد؛ یا عامل دست‌نشانده بیگانگان است یا جاهلی است که غفلت کرده است.»

شورای تامین استان‌ها با حضور نهادهای امنیتی از جمله سپاه پاسداران نیروی انتظامی و اداره اطلاعات برگزار می‌شوند.

رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران توضیح بیشتری درباره آنچه که «آتش‌سوزی عمدی» از سوی عوامل «دست‌نشانده بیگانه» خوانده نداده است.

در هفته‌های گذشته آتش‌سوزی‌های متعددی در نقاط مختلف ایران رخ داده که دستکم سه مورد آن در تهران «عمدی» اعلام شده است.

حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران، روز چهارشنبه از بازداشت پنج نفر در ارتباط با آتش‌سوزی‌ها این شهر خبر داد و در عین حال گفت که ۹۰ درصد این آتش‌سوزی‌ها غیرعمدی بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران توضیح بیشتری در این باره نداد و اعلام نکرد که کدام آتش‌سوزی‌ها عمدی و کدام غیرعمدی بوده است.

روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم خرداد بوستان ولایت، پارک جنگلی چیتگر و منطقه جنگلی افرا آتش گرفتند.

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران، آتش سوزی در چیتگر را «عمدی» خواند و خواستار ورود دادستان تهران به این پرونده شد.

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، نیز بدون بیان دلایل و شواهدی گفته بود که این آتش‌سوزی «عمدی» بوده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More