شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دبیر کانون سراسری کامیون‌داران: دلیل کمبود سوخت این است که رانندگان نفتکش‌ها نسبت به کرایه‌ها معترضند

همزمان با ادامه اعتصاب کارگران صنعت نفت ایران و درپی کمبود بنزین و سوخت در تعدادی از جایگاه‌های سوخت، احمد کریمی، دبیر کانون سراسری کامیون‌داران، دلیل آن را معترض بودن رانندگان کامیون‌های نفتکش اعلام کرد.

احمد کریمی، دبیر کانون سراسری کامیون‌داران، گفت: «کامیون‌داران قبلا هم نسبت به وضعیت معیشتی خود اعتراضاتی داشتند اما کسی به آن‌ها توجه نمی‌کرد.»

او گفت که رانندگان کامیون‌های نفتکش به نسبت به وضعیت معیشتی خود، پایین بودن کرایه حمله سوخت، و پرداخت بسیار دیر کرایه‌ها معترض هستند.

پایگاه خبری تجارت نیوز در این باره از ادامه کمبود بنزین در جایگاه‌های سوخت تهران و شمار دیگری از شهرها خبر داد و از قول مسئولان اتحادیه جایگاه‌داران سوخت، نوشت: «رانندگان نفتکش‌ها نسبت به کرایه‌های پایین حمل سوخت معترض هستند.»

کمبود سوخت به ویژه بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت از هفتم تیر ماه آغاز شده است و با آنکه مقام‌های دولتی آن را رد می‌کنند ولی همایون صالحی، رییس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران، همان روز گفت کمبود بنزین در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت را تایید کرد.

رییس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران با تاکید براینکه «دلیل کمبود سوخت در جایگاه‌ها پایین بودن کرایه حمل نفتکش‌ها است»، افزود که مشکل ناوگان حمل و نقل سوخت کرایه است و مبلغی که به کرایه حمل اضافه شده کفایت نمی‌کند و با کامیون‌های دیگر تفاوت دارد.

صالحی همچنین گفت که کرایه دیگر کامیون‌ها نسبت به نفتکش‌ها گاه تا دو برابر است و تاکید کرد که نرخ کرایه کامیون‌ها بر اساس میزان محموله و مسافت محاسبه می‌شود، بنابراین وقتی یک نفتکش با میزان بار و مسافت مشابه نسبت به یک کامیون با نوع بار متفاوت دریافتی نصف دارد، ترجیح می‌دهد که نوع بار خود را تغییر دهد.

 او اضافه کرد که قرار بود وزارت نفت نرخ کرایه نفتکش‌ها را اضافه کرده و برابری ایجاد کند یعنی همان نرخ سازمان پایانه‌ها را برای کامیون‌های حمل سوخت نیز اعمال کند، اما این اتفاق نیفتاد و معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت فقط با ۵۰ درصد مطالبات ناوگان موافقت کرد.

رییس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران تاکید کرد که بروز مشکل در حمل و نقل سوخت سبب شده است تا ذخیره سوخت در برخی جایگاه‌ها بسیار کاهش یابد و در حالی که باید در مخازن جایگاه‌ها حداقل ۲۵۰۰ تا ۳ هزار لیتر بنزین موجودی سوخت باشد.

همزمان اتحادیه تشکل‌های کامیون‌داران و رانندگان سراسر ایران در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد از اعتصاب سراسری کارگران پیمانی صنایع نفت و پتروشیمی که از بیست و نهم خرداد و در اعتراض به دستمزد پایین و شرایط سخت ‌و طاقت فرسای کاری معیشتی آغاز شده، حمایت کرد.

این اتحادیه تاکید کرد که اعتصاب سراسری کارگران پیمانی صنایع نفت و پتروشیمی در ادامه سلسله اعتراضات اقشار زحمتکش جامعه صورت گرفته و علیه فساد سیستماتیک و چپاول و به هدر دادن سرمایه‌های عمومی کشور و فقر ‌‌و تورم و بیکاری ناشی از آن است.

اتحادیه تشکل‌های کامیون‌داران و رانندگان سراسر ایران  در این بیانیه که روز پنج‌شنبه منتشر شد تاکید کرد که «ما رانندگان حمل و نقل جاده ضمن حمایت از تمامی خواسته‌های برحق کارگران پیمانی از کارگران رسمی نیز درخواست مشارکت در این اعتصاب را داریم چرا که همگی یک درد مشترک دارند.»

این اتحادیه افزود: به منظور حمایت از این‌ حرکت اعتراضی اگر به مطالبات کارگران صنعت نفت رسیدگی نشود و ‌خواسته‌های برحق آنها برآورده نشود، ما رانندگان نیز در سراسر کشور به این اعتصاب خواهیم پیوست.

 

تازه چه خبر؟
منصور پوریان رییس شورای تامین دام کشور با اشاره به شرایط اقتصادی ایران و گرانی گوشت، اعلام کرد مردم «مصرف گوشت گوسفندی را تقریبا حذف کرده‌اند و حتی...More
هشت ماه پس از أغاز واکسیناسیون در ایران، وزارت بهداشت در دستورالعملی به مراکز واکسیناسیون، از مسئولان تزریق واکسن خواسته نسبت به صحت نوع واکسن تزریقی...More
محمد اسلامی، معاون ابراهیم رییسی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت این کشور اصرار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نصب دوربین در مکان‌های صدمه‌دیده...More
مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با هشدار نسبت به سرعت افزایش جمعیت در شهرهای حاشیه تهران اعلام کرد: «در برخی از شهرهای...More
بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) ۱۴/۲ درصد از شهروندان ایرانی بالای ۱۸ سال «اصلا تمایلی به زدن واکسن کرونا...More